پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون گذاری»

حوزه/ دکتر ایاز قبله در همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون گذاری»، گفت: قوانین ما مطابق قرآن و سنت است و دقیقا چیزی معادل شورای نگهبان ایران را با تفاوت هایی در پاکستان داریم.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر ایاز قبله، در همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون گذاری» در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه مذاهب اسلامی برای برگزاری این همایش،گفت: پاکستان در زمینه اجرای شریعت، به خاطر شرایطی که دارد و پیشینه سیاسی و اجتماعی آن، تفاوتهایی با ایران دارد.

رئیس شورای ایدئولوژیک پاکستان افزود: در قوانین پاکستان آمده که همه مذاهب باید به رسمیت شناخته شوند، قوانین ما مطابق قرآن و سنت است و دقیقا چیزی معادل شورای نگهبان ایران را با تفاوت هایی در پاکستان داریم.

دکتر ایاز قبله ادامه داد: در کشور ما بانکداری بدون ربا شکل گرفته و دادگاه ها ربا را محکوم می کنند و اخیرا مصوباتی در بحث سود بانکها صورت گرفته است.

 رئیس شورای ایدئولوژیک پاکستان تاکید کرد: در هر جا که قوانین اسلامی اجرا شود، می توان با خشونت هم مقابله کرد.

 وی در پایان گفت: خوشحالیم که همه قوانین در ایران و به خصوص قوانین بانکداری، بر اساس اسلام اجرا می شود و ما می توانیم از تجارب ایران در این زمینه استفاه کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha