پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ قبلان در دیدار هیئت وزارت فرهنگ ایران

حوزه/ هیئتی از ستاد کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان دیدار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هیئتی از ستاد کانون های فرهنگی و اجتماعی مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی به همراه محمد مهدی شریعتمدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با شیخ احمد قبلان مفتی جعفری لبنان دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون امور مسلمانان، شرایط معیشتی، اجتماعی و فشار های سیاسی و اقتصادی بحث و گفتگو و اشاره شد: دشمن از طریق تأسیس گروهک های تکفیری و تروریستی برای مخدوش کردن چهره اسلام و معرفی اسلام و مسلمین بر خلاف حقیقت تلاش می کند.

از مسائلی که در این دیدار تاکید شد؛ ضرورت فعال سازی نقش مساجد، تحول خطابه دینی، روشن سازی و آگاهی بخشی به جوامع در خصوص جوهره اسلام و حقیقت آن بود.

دو طرف همجنین بر ایجاد الفت و دوستی میان مسلمانان و همکاری در جهت نیکی و تقوا و مخالفت با اقداماتی که ارتباطی با اسلام و مسلمین ندارد، تاکید کردند و گفتند: اسلام نه تنها به مهربانی و مدارا میان مسلمانان دعوت می کند، بلکه تمامی بشریت را مورد خطاب قرار می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha