جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 474091
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
جشنواره عمار - جشنواره مردمی عمار

حوزه/ مسئول روابط عمومی نهمین جشنواره فیلم عمار استان قم از آغاز این جشنواره از ۱۲ دی ماه در مصلای قدس خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، محسن زارعی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به بخش‌های جانبی جشنواره مردمی عمار، گفت: نهمین جشنواره فیلم عمار از روز چهارشنبه 12 دی ماه آغاز می شود و به مدت پنج روز در مصلای قدس قم برگزار می شود.

وی افزود: بخش های مختلفی نیز در این جشنواره در مصلی در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به بخش نوجوان، کودک و انیمیشن و... اشاره کرد.

مسئول روابط عمومی جشنواره عمار بیان کرد: انیمیشن در مسیر باران، مستند هاشمی زنده است، فیلم شورش در شهر، فیلم زخم تازه و فیلم سرو زیر آب برنامه پنج شب جشنواره فیلم عمار در مصلای قدس است. برنامه‌های این جشنواره هر شب از ساعت 18:30 شروع می‌شود و در حاشیه اکران آثار تقدیر از خانواده‌های شهدا صورت می‌گیرد و برنامه تا ساعت 21:30 ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم عمار به دغدغه‌های اصلی جامعه می‌پردازد، شهر قم یکی از شهرهایی است که به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) و حوزه‌های علمیه شاهد رشد زیاد در آثار ارسالی هنرمندان این شهر به جشنواره عمار بودیم.

زارعی اظهارکرد: امسال در نهمین دوره جشنواره فیلم عمار دو هزار و 132 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که بیشتر این آثار در قالب مستند بود و در سال جاری 812 مستند، 350 اثر داستانی، 146 اثر برنامه تلویزیونی، 164 پویانمایی، 200 نماهنگ و 250 فیلم نامه به دبیرخانه جشنواره عمار رسید.

مسئول روابط عمومی نهمین جشنواره فیلم عمار با ذکر این مطلب که این جشنواره به شکل مشارکتی و با حضور مردم و دلسوزان و نهادهای مسئول برگزار می شود، بیان کرد: امسال، جشنواره به این شکل برگزار می شود که هر ارگان یا سازمانی که بخواهد در بخش خاصی جشنواره برگزار کند و جایزه بدهد، امکان مشارکت در بخشی از جشنواره مردمی عمار را خواهد داشت.

وی افزود: به عنوان مثال مصلی قدس با دو موضوع نماز جمعه قلب پوینده شهر و نماز جمعه و جوانان و مسجد جمکران با موضوع مهدویت در جشنواره عمار حضور دارند.

زارعی اظهارکرد: این جشنواره همه ساله در تهران برگزار می شود و با فاصله چند روز اختلاف در شهرهای دیگر نیز اکران می شود؛ امسال قمی ها حضور پررنگی در این جشنواره داشتند و علاوه بر حضور گسترده آثار، 600 اکرن کننده فیلم نیز فیلم های عمار را پخش می کنند.

زارعی تصریح کرد: حضوری قمی ها در جشنواره امسال پررنگ بوده است، به نحوی که 33 کارگردان قمی 143 اثر رابه این جشنواره ارسال کردند و استان قم از این حیث رتبه دوم را در مشارکت در جشنواره فیلم عمار کسب کرد؛ 35 اثر هنرمندان قمی در این جشنواره با محوریت شهر قم از جمله خاویار تولید شده در این شهر است.

وی گفت: امسال محوریت اکران آثار جشنواره فیلم عمار با مصلای قدس است، ولی متناسب با مکان هایی که اکران کنندگان، اقدام به پخش فیلم می کنند، پخش فیلم نیز در امکانی چون دانشگاه ها، مساجد و... انجام می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha