جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
از آغاز سال ۲۰۱۹، ذبح حلال در بلژیک غیرقانونی می شود

حوزه/ از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی و از ۱ ژانویه قرار است ذبح حلال اسلامی بدون استفاده از بی حسی در بخش مهمی از بلژیک غیرقانونی گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sputniknews، براساس قوانین جدید به تصویب رسیده در پارلمان فلاندری، که قرار است از نخستین روز سال 2019  به اجرا گذاشته شود، دام ها باید پیش از ذبح، مورد بی حسی قرار بگیرند که مسلمانان و یهودیان با آن مخالف می باشند. این تصمیم که به ترتیب در ماه های می و ژوئن 2017 برای مناطق والونیا و فلاندری گرفته شده انتقادات گسترده ای را از سوی جوامع اقلیت های مذهبی دربر داشته است.

براساس قانون به تصویب رسیده، از 1 ژانویه 2019، ذبح حیوانات در منطقه فلاندری بلژیک که مرکز آن بروکسل می باشد، بدون استفاده از بی حسی غیرقانونی می شود، که این تصمیم تاثیر گسترده ای بر تولید گوشت حلال و کوشر (گوشت مشروع برای یهودیان) خواهد گذاشت.

گفتنی است پارلمان منطقه والونیا نیز قانون مشابهی تصویب کرده که قرار است در آگوست 2019 اجرایی شود. پینخاس گلد اشمیت سرپرست کنفرانس خاخام های اروپا، این حرکت را به عنوان«یک روز غم انگیز برای یهودیان اروپا، و روز غم انگیزی برای آزادی مذهبی در اروپا» خطاب کرد. لازم به ذکر است اوایل سال 2018 میلادی، دولت منطقه ای در پایین اتریش نیز به خاطر گذاشتن محدودیت ها بر دسترسی به گوشت های حلال و کوشر، زیر فشار انتقادادت زیادی قرار گرفت. برخی حتی قانون به تصویب رسیده را با قوانین هیتلری مشابه دانستند.

در همین راستا دولت کشورهای مجارستان، هلند و سوئیس نیز در پی گذاشتن محدودیت هایی بر ذبح های اسلامی و تحت فشار قراردادن اقلیت های مذهبی می باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha