شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارشناس پژوهش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان:

حوزه/خانم رؤیا قوانلو بیان کرد: در کتابخانه‌های دیجیتال فاصله میان جویندگان و پدیدآورندگان تقریباً به صفر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از گرگان، خانم رؤیا قوانلو در کارگاه تخصصی معرفی کتابخانه های دیجیتال که با حضور طلاب مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد، بیان کرد: کتابخانه دیجیتال یا الکترونیکی کتابخانه‌ای تخصصی است که در آن اَسناد به جای کاغذ یا سایر رسانه‌های محلی به شکل الکترونیکی ذخیره شده‌اند.

وی در تشریح کتابخانه الکترونیک، گفت: این نوع کتابخانه ها، پدیده‌ای کاملاً تازه ‌است و نظام آموزش و اطلاع‌رسانی را در ایران همانند سایر کشورها با دگرگونی‌هایی اساسی مواجه ساخته است.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، سادگی اجرا و جستجو در متن، داشتن قالب زیباتر، امکان عرضه یا فروش ساده‌تر و سریع تر، داشتن قابلیت افزودن امکانات مالتی مدیا را از جمله ویژگی‌های این کتابخانه ­ها دانست و خاطرنشان کرد: این ویژگی­ ها کتاب الکترونیکی را به عنوان یک رسانه رو به رشد، از سایر رسانه‌هایی از این دست متمایز می‌ کند.

قوانلو ضمن مقایسه کتابخانه های دیجیتال با کتابخانه های سنتی، به بیان ویژگی‌های کتابخانه‌های دیجیتال پرداخت و توضیح داد: در کتابخانه‌های دیجیتال فاصله میان جویندگان و پدیدآورندگان تقریباً به صفر می‌رسد.

وی اظهار کرد: کتابخانه دیجیتال علاقمندان به موضوعات مشترک را از سراسر کشور گرر هم آورده و به آنها امکان مباحثه در هر جای ایران و حتی جهان در موضوعات مورد علاقه‌می دهد  که این امر، موجب کم شدن فاصله میان نخبگان کشور می شود.

وی در پایان به معرفی کتابخانه های دیجیتال مرتبط با علوم اسلامی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام شما از خدا مقدس تر شده اید بیرون بودن وجه و کفین اشکال ندارد چرا عکس را مات کرد ه اید