سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
۱

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: هنر امام خمینی (ره) این بود که اسلام را از سجاده خانه‌های مردم بیرون آورد و اسلام را یک دین اجتماعی قرار داد و امروز روحانی که به نماز جماعت بسنده کند به درد اسلام و انقلاب نمی‌خورد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قرارگاه فرهنگی بودن نماز جمعه هر شهر، حجت الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب با تشکیل قرارگاه فرهنگی جهت تبیین مسائل انقلاب و انجام کارهای فرهنگی در شهر و روستاها، کمیته‌هایی در زیر مجموعه قرارگاه فرهنگی راه‌اندازی شده‌است، از جمله این کمیته‌ها، کمیته روحانیون،کمیته دانشجویان، کمیته بازنشستگان، کمیته دانش آموزی، کمیته بانوان، کمیته اهل سنت، کمیته روستایی و دیگر کمیته‌ها که در زیر مجموعه قرارگاه فرهنگی شهر تشکیل شده است.

امام جمعه شهرستان تکاب همراه با مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) این شهرستان و روسای کمیته‌های فرهنگی قرارگاه نماز جمعه هر هفته به یک روستا سفر می‌کنند و این هفته شامگاه دوشنبه به روستای نصرت‌آباد بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب سفر کرده و از نزدیک پای حرف دل مردم اهالی نشسته و همچنین در مورد دستاوردهای انقلاب به اهالی روستا روشنگری کرده است.

 حجت الاسلام عیسی برادری،‌در جمع مردم روستای نصرت‌آباد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره حضور مسئولین در بین مردم،  اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری وظیفه مسئولین حضور در بین مردم است، البته مسئولین شهر ما در بین مردم هستند، فرقی نمی‌کند حوزه باشد، دانشگاه یا هر نهاد فرهنگی دیگر، همه ما در برابر تهاجم فرهنگی وظیفه دفاع کردن داریم و حق کوتاه آمدن هم نداریم.

وی اضافه کرد: امروز زمان استراحت و کوتاهی نیست، امروز زمانی است که دشمن با تمام توان به جنگ با ما آمده، 40سال است این انقلاب به پیروزی رسیده و در این مدت دشمن باتمام قدرت در مقابل نظام قد علم کرده  اما نهایتا شکست خورده است البته ضربه هم زده، اما مهمترین نقطه‌ای که دشمن نمی‌تواند درمقابل آن بایستد اعتقادات و ایمان مردم است.

امام جماعت تکاب افزود: امام امت اعتقادات و اسلام را که فقط در سجاده خانه‌های مردم خلاصه شده بود، بیرون آورد و فرمود؛ امام جماعتی که فقط به نماز جماعت بسنده کند به درد اسلام نمی خور؛ امروز آن‌چیزی که موجب خوف و ترس دشمن شده است، ایمان ماست، از سردار سلیمانی‌ها و حججی‌ها که تربیت شده مکتب دینی هستند می‌ترسد، از بسیجیان و کشاورزان دین‌دار می‌ترسد.

وی ادامه داد: دشمن می خواهد اسلام را از ما بگیرد. هشت سال این ملت را تحت شدیدترین حملات قرار داد، اما ملت ایران با اعتقاد ایستاد؛ مادر چهار شهیدی که در دیدار حضرت آقا وقتی گریه مقام معظم رهبری را می بیند که معظم‌له به خاطر چهار شهید گریه می‌کند، خطاب به رهبری می‌گوید «ما شهید دادیم شما گریه نکنید»؛ دشمن امروز به درستی متوجه شده است که جنگ نظامی جواب نمی‌دهد و در یک جنگی نظامی چندین ساله در سوریه شکست‌ها را تجربه کرده و امروز سوریه را ترک می‌کند.

حجت الاسلام برادری، جنگ دشمن با انقلاب را جنگ اقتصادی دانست و  تصریح کرد:زمانی دست گذاشتند روی توان هسته‌ای ما و درباره‌اش نشستند و مذاکره کردند و ایران به همه تعهدات خود عمل کرد و امروز هم دست گذاشته اند روی توان موشکی و نظامی ما؛ رهبری فرمودند به دشمن اعتماد نکنید، ما شاخ آمریکا را شکستیم، اما متاسفانه امروز بعضی‌ها خون مردم را می‌مکند.

وی ادامه داد: شکی نیست که آینده از آن حزب الله و اسلام است، چون وعده، وعده الهی است.

حجت الاسلام برادری اضافه کرد: انقلاب اسلامی مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است، وقتی دشمن اعلام کرد که با ایران جنگ نظامی خواهد کرد، رهبری با صراحت فرمود، همه این‌ها دروغ است، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی ادامه داد: امروز می‌خواهند مردم را با ماهواره، مشروبات الکلی و... به فساد بکشند؛ جوانی که فاسد شد این دیگرحججی نمی‌شود. امروز دشمن درخانه ماست، در جیب ماست؛ فرزندان ما را می‌خواهند به فساد بکشند.

امام جمعه تکاب اظهار کرد: عده‌ای در داخل که پیاده نظام دشمن هستند و می‌گویند، ما نباید بگذاریم مردم ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن بگیرند، چون اگر جشن بگیرند دیگر ما نمی‌توانیم این نظام را ساقط کنیم .

وی گفت: گرانی و مشکلات اقتصادی مردم را اذیت می‌کند، مسئولین، دولت و مجلس باید مشکلات مردم راحل کنند. اعتقاد ما این است امام خامنه‌ای نائب امام عصر(عج) است و جان و مالمان فدای آقاست و ان شاءالله پرچم این انقلاب به دستان مبارک حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید .

حجت الاسلام برادری افزود: ما مدیون امام وشهدا هستیم؛ امروز همین امنیت به برکت انقلاب است؛ ما ضمن بیان مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه وظیفه داریم خدمات 40 سال مسئولین انقلابی را در شهرها و روستا ها را بیان کنیم.

امام جمعه تکاب با انتقاد از مسولین گفت: ما هم می‌دانیم امروز کار زیاد شده است، اما حرف ما این است که برای شهرستان تکاب هم دیدگاه یک شهرستان دیگر را داشته باشید و همان امکاناتی که به یک شهرستان دیگر می‌دهید به شهرستان محروم تکاب هم بدهید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha