جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قدرت الله خدابنده لو مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب با بیان اینکه دشمنان برای خالی کردن مساجد از نسل جوان برنامه هایی تدارک دیده است، گفت: امام جماعت با تقویت اعتقادات، برگزاری کلاس های کمک درسی و اردو های زیارتی، در جذب نسل نوجوان و جوان به مسجد سهم عظیمی دارد.

حجت الاسلام قدرت الله خدابنده لو در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه 31 سوره مبارکه اعراف«یا بَنِی آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ» ای فرزندان آدم زینت و آراستگی خود را در نزد هرمسجدی اتخاذ کنید ،گفت: آراستگی ظاهری و درونی امام جماعت، هیئت امناء و خادم مسجد، مردم خصوصا نسل جوان را هرچه بیشتر با اسلام و ارزشهای انقلابی مأنوس می کند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب با بیان اینکه مهمترین مسائل در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد باید مد نظر قرار گیرد، افزود: نیاز سنجی و شناخت روحیات جوانان و نوجوانان و برنامه ریزی برای پرکردن اوقات حضورشان در مسجد باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به اینکه از مسائل جدی در شرایط فعلی است که باید کارشناسان امر در سطح کشور باید بنشینند تا مساجد را غنی کنند، اظهار کرد: وقتی به انتظارات و توقعات نسل جوان در مسجد توجه شود در مسیر مسجد و امور دینی گرایش پیدا می کند.

حجت الاسلام خدابنده لو با بیان اینکه از جمله رسالت های پیامبر عظیم الشأن(ص) بعد از دریافت وحی و ابلاغ به مردم، سنگر محکم مسجد را ایجاد کردند، گفت: تاسیس مسجد توسط پیامبر اکرم(ص) مکانی برای عبادت خدا و حل و فصل امور جامعه اسلامی بود.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت در مساجد آن هم با صفوف وحدت بخش مسلمین، تربیت نفوس و شادابی مومنین را در پی دارد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب با تاکید بر اینکه باید انتظارات و توقعات نوجوانان و جوانان را برای حضور در مساجد بر آورده کنیم، اظهار کرد: غنی سازی برنامه های مساجد باعث جذب نوجوانان و جوانان است.   

حجت الاسلام خدابنده لو با آسیب شناسی برنامه ها و فعالیت ضعیف برخی امامان جماعت مساجد و عدم ارتباط فکری با نسل جوان، ادامه داد: عدم فرهنگ سازی و پاسخ گو نبودن مساجد به نیازهای افراد در خیلی از امور زندگی، زمینه مساعدی برای تقویت تهاجم فرهنگی به خانواده هاست.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان برای خالی کردن مساجد از نسل جوان برنامه هایی تدارک دیده است، گفت: امام جماعت با تقویت اعتقادات، برگزاری کلاس های کمک درسی و اردو های زیارتی، در جذب نسل نوجوان و جوان به مسجد سهم عظیمی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha