شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ گاهی فرد روحانی و یا عمامه به سر با نوشتن مقاله و یا سخنرانی به دشمن خدمت می کند و در خط انحراف دشمن قرار می گیرد. اگر کسی در مسیر درست عمرش را گذرانده باشد، گرفتار اما و اگر نمی شود، برای خوش خدمتی به اسرائیل و آمریکا حرف نمی زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله ممدوحی در درس اخلاق این هفته مدرسه عالی انوار طاها که در این مدرسه برگزار شد، بابیان اینکه خیلی از افراد در این دنیا خود را به رژیم غاصب صهیونیستی می بازند، گفت: بعضی دنبال این هستند طوری حرف بزنند و حرکت کنند تا اسرائیل از آنها خوشش بیاید.  این چنین افراد خیلی بدبخت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  افزود: بعضی ها در امتحانات مختلف می لغزند. گاهی فرد روحانی و یا عمامه به سر با نوشتن مقاله و یا  سخنرانی به دشمن خدمت می کند و در خط انحراف دشمن قرار می گیرد. اگر کسی در مسیر درست عمرش را گذرانده باشد، گرفتار اما و اگر نمی شود، برای خوش خدمتی به اسرائیل و آمریکا حرف نمی زند.

آیت الله ممدوحی ابراز داشت:جاده عمر خیلی لیز است و باید مواظب بود که  گرفتار نشویم. متأسفانه بعضی افراد در حوزه نفوذ کردند و بی دینی و بی نمازی را ترویج می کنند.

وی افزود: باید مواظب بود و با هرکسی نشست و برخاست نکرد، با هر کسی هم بحث نشد.  خط انقلاب واضح است و خط آمریکا انحراف دارد؛ اما با این حال لغزش ها زیاد است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فقه از علوم مهم است و اگر قاضی علم فقه را به خوبی بداند؛  احکام را بهتر صادر می کند، اظهار داشت: باید علم فقه را خوب خواند تا بهتر بتوان آن را بکار برد.

وی بابیان اینکه بزرگترین خسارت گناه و لغزش، از دست رفتن عمر است و عمر سرمایه است که اگر از دست برود، برنخواهد گشت، گفت: به همین دلیل باید از عمر نهایت استفاده را برد و در راه تعلیم وتربیت، ترویج مبانی دینی و حرکت برای رسیدن به کمالاتی معنوی استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین در توصیه به طلاب  اظهارداشت: اگر طلبه درس را برای خدا نخواند، ضرر بزرگ کرده، دنیای آدمی از بین خواهد رفت، اما آنچیزی که ماندگار خواهد بود تعلیم و تربیت برای خدا است.

آیت الله ممدوحی گفت: باید طوری در دنیا زندگی کرد و در راه خدا قدم برداشت که فردای عمر و قیامت پیشمان نباشد؛ بلکه خوشحال و احساس رضایت کند. اگر کسی کارش برای خدا نباشد، عمرش را تباه ساخته و جزء خسران چیزی را بدست نیاورده است.

وی عنوان کرد: انسانهایی که در دنیا عمرشان را بی خود تلف می کنند و در راه خدا و برای حضرت حق هزینه نمی کنند، در فردای قیامت دست‌شان از همه چیز کوتاه است و هیچ عملی برای ارائه ندارند.

آیت الله ممدوحی گفت: طلبه باید بداند علمی که پیدا می کند برای خدا باشد. اگر علم برای خدا باشد باعث رشد می شود و اگر قصد قربت نباشد،اگر علامه باشد ارزش ندارد.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: اهل علم درپیشگاه خدا دارای ارزش زیاد هستند و حتی باعبورشان از منطقه آن خاک برکت پیدا می کند. طلبه موفق کسی است که همه چیزش، نماز، روزه و حتی فکرش بادیگران فرق دارد و اگر کسی این گونه نباشد، نباید خود را طلبه موفق بداند.

آیت الله ممدوحی گفت: اگر می خواهید طلبه موفق باشید ببینید نماز، عبادت، دعا خواندن و ایمان تان با روز اولی که وارد حوزه شدید فرق کرده است یا نه ؟

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha