چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام شکوری

حجت الاسلام شکوری گفت: مدارس علمیه یک برنامه جامع جهت مدیریت مدارس تدوین کرده و از برنامه‌های موازی و مدیریت سلیقه‌ای خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امروز در جلسه اساتید، مدیران و مسئولین مدارس علمیه شهرستان خوی که با موضوع استفاده از نظرات اساتید و کادر مدیریتی مدارس علمیه درراستای جامعیت بخشی به برنامه‌های مدارس علمیه شهرستان خوی، در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آئین‌نامه‌های آموزشی و تهذیبی که از طرف مرکز مدیریت قم به مدارس علمیه ابلاغ شده، باید مورد توجه قرار گرفته و بازخوانی شود و در برنامه‌هایی که مدارس توان اجرای آن را دارند اجرا و برنامه‌هایی که امکان اجرا در مدارس را ندارند برنامه دیگری جایگزین شود.

وی ادامه داد: مدارس علمیه شهر باید برای روند خود برنامه منسجم و هماهنگ آموزشی و تهذیبی طراحی کرده و از مدیریت‌های سلیقه‌ای در مدارس دوری شود و ماهانه که جلساتی با مدیریت، اساتید و مسئولین مدارس علمیه داریم مصوبات‌ آن‌ها به صورت مکتوب به مرکز مدیریت قم ارسال شود.

امام جمعه خوی با تاکید بر روش سنتی مباحثه، پژوهش و تربیت همه بعدی طلاب، گفت: مباحثات در مدارس باید به صورت سنتی ادامه یابد و مسئولین مدارس موظف هستند به این روند نظارت و برنامه جدی داشته باشند و همچنین در امر پژوهش و تربیت طلبه باید برنامه‌هایی در مدارس اجرا شود که مورد نیاز روز طلبه است و از پژوهش‌های بی‌ثمر و بدون کاربرد دوری شود.

در این جلسه مقرر شد تمام دروس در تمام ده پایه در مدارس علمیه خوی با قدرت ادامه یافته و مدرسه علمیه نمازی خوی جهت تقویت اساتید خود، استاد سطح عالی را در ترم دوم جذب کند.

هچنین مقرر گردید برنامه بازدید از خانواده طلاب متاهل به صورت منظم توسط حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوی، مدیران مدارس علمیه و برخی از اساتید اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha