سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست توجيهي ويژه طلاب و قرآن آموزان موسسه قرآني حضرت زينب(س) مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام حسینی یزدی گفت: زندگي كه خداوند در آن كم رنگ شود به همان اندازه انسان در زندگي خود با مشكلات و سختي ها همراه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، «حجت الاسلام سید علی حسینی یزدی» در نشست توجيهي ويژه طلاب و قرآن آموزان موسسه قرآني حضرت زينب(س) مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس که در سالن اجتماعات اين مدرسه برگزار شد، با اشاره به مسئوليت سنگين قرآن آموزان بخصوص طلاب در امر هدايت جامعه، بيان داشت: قرآن آموزان وظيفه سنگيني در بحث قرآن و تاثير گذاري بر جامعه و جذب قرآن آموز و گسترش اين طرح در بين جامعه بر عهده دارند.

وي با بيان اينكه پيامبران زيادي براي تبليغ  دين خداوند در ميان بشر آمده اند، افزود: خداوند قرآن را براي تبليغ و شما نيز به عنوان پيام رسانان قرآن كلام الهي بايد به جذب بيشتر افراد به امر قرآن تبليغ كنيد.

استاد طرح مترجمی زبان قرآن کریم حجاب را به عنوان يكي از آموزه هاي قرآن كريم كه طلاب بايد در امر تبليغ آن اهتمام بورزند اشاره كرد و گفت: قبل از اينكه حجاب را به افراد بدهيد آنها را با دلايل محكم و متقن قرآني آن براي پاسخگويي و دفاع از اين حجاب در برابر دشمنان و ناآگاهان مصلَّح كنيد.

وي در ادامه به نقش مهم دوره ي مترجمي قرآن كريم در آموزش مادران قرآني پرداخت و گفت: امر و نهي كودكان راه مناسبي براي تربيت و آموزش رفتارهاي خوب و ديني براي آنها نيست بلكه والدين بخصوص مادر بايد با استفاده از رفتاري مناسب و قرآني، فرزندان خود را نسبت به انجام كار مناسب و دوري از رفتار ناشايست امر كنند.

حجت الاسلام حسینی یزدی به تاثير خاص رفتار مادر در تربيت قرآني فرزندان اشاره كرد و تاكيد كرد: اگر مادر به عنوان مهمترين ركن تربيتي فرزندان رفتاري نامناسب در منزل داشته باشد موجب بي ثمر شدن تربيت ها و آموزش هاي ديني كودكان در مكان هاي آموزشي همچون مدرسه، مهدكودك و ... خواهد شد.

وی با بيان اينكه با قرآني شدن رفتار و اخلاق مادر تمام فضاي منزل براي فرزندان تربيتي مي شود، افزود: اگر مادر نگاهش به قرآن فقط خواندن با ترتيل و صوت و لحن بدون توجه فرزند آنها به معناي آن شود، كاري اشتباه و دور از هدف قرائت قرآن خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی یزدی خاطر نشان شد: اگر از ابتدا كودكان و خودمان با قرآن آشنا و مانوس شويم در هيچ زمينه اي به منبع و كتابي غير از قرآن رجوع نخواهيم كرد.

وي در پايان با اشاره به كلام خداوند متعال مبني بر اينكه «هر كس از ذكر من فاصله بگيرد زندگي سختي خواهد داشت»، تصريح كرد: زندگي كه خداوند در آن كم رنگ شود به همان اندازه انسان در زندگي خود  با مشكلات و سختي ها همراه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha