جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انس با مفاهیم قرآنی را موجب رشد علمی و اخلاقی طلاب دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه های قرآنی در حوزه علمیه استان، حوزه را پیشگام را در ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه دانست و گفت: حوزه های علمیه برای موفقیت در نشر و گسترش مفاهیم الهی ابتدا خود باید عامل به قرآن باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که توجه به مباحث قرآنی در حوزه همواره مورد تأکید و سفارش علمای دین بوده است، افزود: در همین راستا تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه جزء اولویت های معاونت تهذیب است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که بهره گیری از کلام الهی بهترین راهنما برای حرکت در مسیر رشد و تعالی علمی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: گسترش مفاهیم قرآنی موجب دور شدن آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و گسترش برنامه های قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت گسترش برنامه های قرآنی بهره گیرند.

وی با اشاره به این که حوزه علمیه مازندران در اجرای طرح حفظ قرآن کریم جزء مراکز برتر کشور محسوب می شود، تصریح کرد: هم اکنون طلاب بسیاری در حفظ جزء و کل قرآن کریم در مدارس علمیه استان مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام طبرسی یکی از بخش های مهم طرح جامع تربیتی در حوزه علمیه را برنامه های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای دقیق این طرح، برنامه های قرآنی با هدفگذاری و مدیریت بهترین در سطح مدارس علمیه برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز طلاب و روحانیان باید در عرصه ترویج و گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه از همه ظرفیت های موجود بهره گیرند، تصریح کرد: دوری از مفاهیم قرآنی برای جامعه اسلامی آسیب های بسیاری را با خود به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این که کلام الهی همچون چراغی برای رشد علمی، اخلاقی و معنوی طلاب است، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده انس طلاب با مفاهیم ناب قرآنی موجب موفقیت آنها در عرصه های مختلف علمی حوزه خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha