جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: لازم است با عنوان هایی همچون «ارتش در طراز جمهوری اسلامی» برای نیروها و خانواده‌ آنان برنامه‌ریزی شود تا ملاک ظاهری مشخص داشته باشند و به عنوان دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: اگر امروز معنویت ارتش بین اذهان درست جا نیفتاده به این دلیل است که مردم ارتش را از زمان قبل از انقلاب می‌شناسند و نگاهشان متعلق به قبل از انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: ارتش از قدیم الایام خوبی‌ها و انضباط خود را حفظ کرده و نیروهای مختلف آن در سطوح بالا عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داده‌اند و لازم است در سطوح پایین‌تر خود نیز بیشتر دقت داشته باشند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر گسترش برنامه های فرهنگی برای ارتشیان و خانواده های آنان بیان کرد: لازم است با عنوان هایی همچون «ارتش در طراز جمهوری اسلامی» برای نیروها و خانواده‌ آنان برنامه‌ریزی شود تا ملاک ظاهری مشخص داشته باشند و به عنوان دستورالعمل مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تمام نیروهای ارتش و خانواده‌های آنها باید الگوی اسلام در میان نیروهای ارزشی باشند، گفت: این جمع قرار است اسلام را زنده کنند، روحانیون باید قدر خود را بدانند که می‌توانند به سبب نعمتی که خداوند به آنان داده، انسان‌های بسیاری را هدایت کنند و در مسیر خداوند قرار دهند.

آیت الله طباطبایی نژاد پیرامون شخصیت مرحوم هاشمی شاهرودی بیان کرد: آقای هاشمی شاهرودی سواد بسیار بالایی داشتند، در نجف با ایشان مباحثه‌ای داشتم و از همانجا متوجه سواد بالای ایشان شدم. در کلاس‌های عربی زبان قدیمی که فهمش بسیار سخت بود، شرکت می‌کردند و ازجمله شاگردان برتر استاد صدر در نجف بودند، پدر ایشان هم همین گونه بود و اولین کتاب تعقیبات به نام «الدِّراسات» را ایشان نوشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، نماینده ولی فقیه در ارتش نیز در این دیدار با تقدیر از امام جمعه اصفهان به واسطه حمایت های معنوی از ارتش منطقه اصفهان اظهار داشت: چهره معنوی و رزمی ارتش برای مردم کمتر شناخته شده و از خدماتی که ارتش در زمینه های گوناگون ارائه می‌کند، اطلاعات زیادی ندارند.

وی با اشاره به توصیه های رهبر انقلاب اسلامی به ارتش عنوان کرد: ما موظف هستیم ارتش را در طراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و این روند در بین نیروهای ارتش پیگیری می‌شود، البته همه باید بدانند که از نظر اعتقاد و التزام به ارزش‌ها، هیچ فاصله‌ای بین سپاه و ارتش نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: نیروهای ارتش برای حضور در جبهه مقاومت اصرار دارند و این نشان دهنده روحیه جهادی و انقلابی این نیرو در کنار سپاه و سایر نیروهای مسلح است.

منبع: دفتر امام جمعه اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha