جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس:

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبدکاووس، تحقق توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو علم و دانش امکان پذیر دانست و تصریح کرد: اتحاد اندیشمندان حوزه و دانشگاه تنها راه رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم فریبا تیموری در نشست مشترک بسیج دانشجویی و مدرسه علمیه الزهرا(س)گنبدکاووس که با حضور جمعی از نخبگان، مسئولین و اساتید حوزه و دانشگاه، در این مدرسه برگزار شد، بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در نتیجه آن باید ارتباط حقیقی بین علم و دین ایجاد شود.

وی، تحقق توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو علم و دانش امکان پذیر دانست و اظهار کرد: اتحاد اندیشمندان حوزه و دانشگاه تنها راه رسیدن به توسعه و پیشرفت کشور است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس گفت: ضرورت وحدت، هنگامی آشکار می گردد که حوزه و دانشگاه برای تثبیت پایه های فکری و کاربردی حکومت دینی، احساس مسئولیت یکسان داشته باشند.

تیموری، وحدت حوزه و دانشگاه را به دو دسته وحدت حداقلی و حداکثری تقسیم کرد و توضیح داد: وحدت حداقلی تعامل حوزه و دانشگاه در عرصه اجتماعی اخلاقی است و در وحدت حداکثری این دو نهاد، در یک سیستم هماهنگ با تولید علم در عرصه های مختلف جامعه براساس «منبع مشترک» به یک تمدن نوین اسلامی دست یابند و در پرتو آن به گسترش عدالت، معنویت، اخلاق و سعادت در سطح جامعه جهانی بپردازند.

وی ابراز کرد: حوزه و دانشگاه باید با تلاش و همکاری مداوم با یکدیگر برای رسیدن به وحدت حداکثری تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: دانشگاه و حوزه های علمیه می توانند دو مرکز برای ترقی و پیشرفت کشور باشند؛ اگر دانشگاه، خوب عمل کند و حوزه های علمیه نیز مهذب باشند، می توانند یک کشور را نجات دهند.

در ادامه جلسه، مشکلات وحدت حوزه و دانشگاه بیان و راهکارهایی به منظور وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha