جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه / حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه کسانی که می‌گویند در حوزه تکرار مکررات است، فرق بین اجتهاد و فقیه پروری را نمی دانند، گفت: درس‌های خارج که در حوزه توسط مراجع معظم تقلید مطرح می‌شود، بحث مجتهد پروری و فقیه پروری است و راه‌های استنباط احکام شرعی به طلاب یاد داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام سعید اسماعیلی، شامگاه سه شنبه در نشست طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه اظهار داشت: کسانی که می‌گویند در حوزه تکرار مکررات است، هنوز فرق بین اجتهاد و فقیه پروری را متوجه نشده اند.

وی افزود: جواب چنین کسانی این است که درس‌های خارج که در حوزه توسط مراجع معظم تقلید مطرح می‌شود، بحث مجتهد پروری و فقیه پروری است و راه‌های استنباط احکام شرعی به طلاب یاد داده شود.

وی بیان داشت: اگر تکرار مکررات به عنوان ایرادی بر حوزه وارد شود، پس همین ایراد بر دانشگاه هم وارد است. به عنوان نمونه، در بحث آموزش ریاضی مگر هر روز یک قاعده جدید به وجود می‌آید؟ پس دانشگاه هم تکرار مکررات است.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای در حرف‌هایشان استنباط می‌کنند بر جمله شهید مطهری که فرمود، «در اجتهاد تکرار مکررات نیست» ما هم این حرف را قبول داریم اما آن‌ها این را با هدف درس خارج اشتباه گرفته اند، درس خارج در حوزه در راستای فقیه پروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha