سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست رئیس مرکز خدمات و استادان دوره‌های آموزشی مهارت افزایی مرکز خدمات قم

حوزه/ نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و استادان دوره های آموزشی مهارت افزایی مرکز خدمات استان قم در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در مراسم تجلیل از مهارت آموزان دوره‌های آموزشی زبان و فنی و حرفه‌ای مرکز خدمات استان قم که اکنون در حال تدریس در این دوره‌ها هستند، به تشریح رسالت و رویکرد مرکز خدمات در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارت افزایی پرداخت.

وی گفت: ما در مرکز خدمات تنها زمینه‌ها را آماده می‌کنیم ولی شما هستید که با همت و تلاش خود کار را به نتیجه می‌رسانید.

رئیس مرکز خدمات حوزه بیان کرد: اگر شما با همت و تلاش در میدان نباشید زحمات ما و زمینه‌هایی که فراهم شده است به نتیجه نمی‌رسد.

وی ابراز داشت: انتظار دارم شما با روحیه بالا در عرصه باشید و از مرکز خدمات مطالبه کنید تا مسئولان مرکز نیز با انگیزه بیشتری پیگیر برگزاری این دوره‌ها باشند.

حجت الاسلام و المسلمن ربانی با بیان اینکه طرح برگزاری دوره‌های مهارت افزایی باید جامع باشد و نباید به چند رشته بسنده کرد، گفت: نیازها، استعدادها و توانایی‌های جامعه هدف ما مختلف است و نیاز است طرح ما جامع باشد و همه رشته‌های مورد نیاز را که متناسب با زندگی طلبگی است در بر بگیرد.

وی عنوان کرد: شما نباید تنها به فراگیری یک مهارت بسنده کنید بلکه باید تلاش کنید مهارتی را که فرامی‌گیرد به درآمد منجر شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: در کنار تمام اهدافی که برای برگزاری این دوره‌ها داریم در تلاشیم آنچه تولید می‌شود به بازار نیز عرضه شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که اهمیت دارد این است که در کنار این کارها، فرهنگ دینی و ایمانی را به جامعه منتقل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: حرکتی که شما شروع کرده‌اید مبارک است ولی باید در جامعه مؤثر باشید اما متأثر نباشید؛ شما که مربی هستید باید در جامعه منشأ اثر باشید و شاگردان شما از آموزه‌های دینی و فرهنگ دینی بهره‌مند شوند و شخصیت پیدا کنند.

وی افزود: برای ارتقای بهتر این برنامه‌ها نیازمند پیشنهادهای شما هستیم و امیدوارم این جلسه به‌عنوان اولین جلسه تلقی شود و همچنان ادامه داشته باشد، تا بتوانیم از نظرها و پیشنهادهای خوب شما برای ارتقای این کارگاه‌ها استفاده کنیم.

رئیس مرکز خدمات حوزه ضمن قدردانی از فعالیت‌های مسئولان مرکز خدمات استان قم گفت: برگزاری این نشست قدم اول است و قدم‌های بعدی باید کامل‌تر برداشته شود.

وی خطاب به استادان حاضر در نشست تأکید کرد: این طرح کار جدیدی است و باید همت بیشتری داشته باشید و مطمئن باشید آینده روشن است به شرطی که همت کافی را داشته باشید و ما هم قول می‌دهیم تا حدی که در توانمان باشد برای خدمت به شما تلاش کنیم.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای خانواده طلاب در ایام دهه فجر
حجت الاسلام و المسلمین طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم در این جلسه با گرامیداشت حماسه عظیم 9 دی، گفت: ملت ایران روز گذشته حماسه عظیمی را خلق کردند؛ این حرکت با عظمت و با برکت استمرار راه بصیرت، آگاهی، سرنوشت سازی و حماسه‌آفرینی‌های پیاپی ملت ایران بود.

وی به استادان دانش‌آموخته مرکز آموزشی زبان و خواهران و برادرانی که در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و امروز خودشان استاد هستند و در کرسی تدریس برای خانواده طلاب زحمت می‌کشند خیر مقدم گفت.

مدیر مرکز خدمات استان قم افزود: 47 نفر از خانواده طلاب که در موسسه آموزشی زبان مهر نصیر آموزش دیده‌اند امروز استاد هستند و در همین آموزشگاه تدریس می‌کنند و 17 نفر از فرزندان طلاب نیز در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و اکنون در جایگاه استادی خدمت می‌کنند.

وی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای خانواده طلاب در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: استانداری در نظر دارد در چهلمین سال پیروزی انقلاب نمایشگاه‌هایی را برگزار کند و نمایشگاه دستاوردهای خانواده طلاب نیز با همکاری مرکز خدمات استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری گفت: خانواده‌هایی که تمایل دارند در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنند به اداره معیشت مرکز خدمات استان قم و نمایندگی مرکز خدمات پردیسان مراجعه کنند.
در ادامه جلسه حجت الاسلام زاهدی معاون خدمات فرهنگی مرکز خدمات استان قم گزارشی از فعالیت‌های آموزشی مرکز خدمات استان ارائه کرد.

آقای پاک‌نژاد مسئول موسسه مهر نصیر ضمن قدردانی از تشکیل این جلسه گفت: پس از امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات و موسسه مهر نصیر فعالیت خود را در پردیسان و شهرک مهدیه قم آغاز کردیم.
وی افزود: امروز بیش از 600 نفر در این موسسه در حال آموزش هستند که اگر فضای آموزشی کافی داشتیم تعداد فراگیران از دو هزار نفر بیشتر می‌شد.

مسئول موسسه مهر نصیر به رویکرد فرهنگی این آموزشگاه در آموزش زبان انگلیسی اشاره کرد و افزود: آموزش زبان انگلیسی با رویکرد فرهنگی و با کتب اسلامی ایرانی در سه شهر قم، تهران و مشهد آغاز شده است و در شهر قم موسسه مهر نصیر اولین موسسه‌ای است که از این روش استفاده می‌کند.

خانم قربانی دانشجوی دکترای رشته کشاورزی در این جلسه در سخنانی گفت: از طرف مرکز خدمات با من تماس گرفته شد که برای خانواده طلاب یک سری دوره‌های را برگزار کنیم و از سال 96 دوره پرورش گیاهان آپارتمانی را در پردیسان و مهدیه برای خانواده‌ها آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: استقبال بسیار خوبی از این دوره‌ها شد و به دنبال سیاست‌های مرکز خدمات برای توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب دوره‌های دیگری را نیز آغاز کردیم.

استاد دوره مهارت افزایی گفت: بسیاری از خانواده‌ها توانایی و استعدادهای خوبی دارند، ولی به دلیل برخی مشکلات، امکان حضور در دوره‌ها و تدریس را ندارند.

وی بیان کرد: با توجه به حمایت‌های مرکز خدمات کار به خوبی شروع شد و این پشتوانه به وجود آمد که آموزش‌ها را آغاز کنیم و بعد سیاست را به این سمت بردند که خود اشخاص به‌طور مستقل کار کنند و آموزشگاه بزنند.

خانم قربانی ادامه داد: از مرکز خدمات برای این حمایت‌ها قدردانی می‌کنم ولی باز جای کار بیشتری دارد، چراکه بسیاری از خانواده‌ها استعداد دارند ولی فرصت مهارت آموزشی برایشان فراهم نشده است.

وی گفت: بسیاری از خانواده‌ها علاقه دارند در دوره‌ها حاضر شوند ولی به دلیل اینکه جایی نبوده که فرزند آنها را نگهداری کند امکان حضور در دوره‌ها را نداشته‌اند.

خانم قربانی ارائه محصولات تولیدی به بازار را یکی دیگر از مشکلات خانواده‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: برای خانم‌هایی که می‌خواهند محصولشان را عرضه کنند و راه آن را نمی‌دانستند یک سری دوره آموزشی فضای مجازی برگزار شده است.

یکی از فرزندان روحانی حاضر در جلسه گفت: زبان انگلیسی را در دوره‌های آموزشی مرکز خدمات آموزش دیدم و اکنون در موسسه تدریس می‌کنم.

وی گفت: آموزش زبان انگلیسی با رویکرد فرهنگی طرح جدیدی است و برای موفقیت در این طرح نیاز است حمایت‌های کافی انجام شود.

وی بیان کرد: اگر این طرح گسترش یابد نتیجه چشم‌گیری خواهد داشت و استان قم به یک الگو برای دیگر استان‌ها تبدیل خواهد شد.

خانم قربانی کارشناس فناوری اطلاعات و از همسران طلاب که در این جلسه شرکت کرده بود، درباره نحوه برگزاری دوره‌های رایانه در مرکز خدمات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: در تلاشیم آموزش‌ها به‌گونه‌ای باشد که خروجی‌های دوره جذب بازار کار شوند.

گفتنی است: در این مراسم از مهارت آموزانی که در دوره‌های زبان و فنی و حرفه‌ای مرکز خدمات شرکت کرده و پس از طی دوره‌ها به مرحله استادی رسیده‌اند و در همین دوره‌ها تدریس می‌کنند قدردانی شد.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha