جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه علميه صديقه طاهره(س) نوشهر

حوزه/ آقای اسماعیلی کارشناس سیاسی گفت: از کل منابع دنیا، تقریباً هفتاد درصد آن در خاورمیانه است و آمریکا در تمام این منطقه، پایگاه دارد و تنها کشور فاقد پایگاه آمریکایی در جهان، ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري«حوزه» در مازندران، آقای اسماعیلی در نشست سیاسی و بصیرتی در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر، بیان کرد: امنیت، موضوع حائز اهمیتی است که همه خواستار آن هستند، اما توجه به زیرساخت های امنیت و حفظ دستاوردهای با ارزش آن، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس سیاسی افزود: با وجود دیدگاه ها و آرای مختلف مردم در کشور، وقتی پای آشوب و هرج و مرج و سلب آرامش و امنیت ، میان می آید؛ ملت بصیر کشور اسلامی ما به صحنه می آیند و حماسه ساز می شوند.

وی با اشاره به نفوذ جریان بیگانه به خاورمیانه و پایگاه های آنان تصریح کرد: از کل منابع دنیا، تقریباً ۷۰ درصد آن در خاورمیانه است و آمریکا در تمام این منطقه، پایگاه دارد؛ به گونه ای که تعداد پایگاه های آن تنها در سوریه 12 عدد است و تنها کشوری که آمریکا در آن پایگاهی ندارد، ایران است.کارشناس سیاسی ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم که امریکا، ابرقدرت جهان شد؛ تصمیم گرفتند خاورمیانه جدید شکل دهند و نقشه برنارد لوئیس برای خاورمیانه جدید سبب شد، تا آنها اندیشه ها و شگردهای خویش را دراین باره تنظیم کنند.

وی اعلام کرد: خاورمیانه جدیدکه خانم رایس در باره آن صحبت و تاکید کرده که باید ایجاد شود، در واقع تصمیم دهه چهل است واز همان زمان امام خمینی(ره) این مسئله را تشخیص داده و در مقابل آمریکا موضعی سرسختانه اتخاذ کرده بودند.

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه سنگین دشمن علیه مسلمانان به خصوص ایران اسلامی، حفظ بصیرت و به کارگیری سواد مقاومتی لازم و ضروری است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha