چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ویلاشهر

حوزه/ خواص، اوج ماموریت خود را رسیدن به نقطه «قل» یعنی اهل منبر بودن و «قولوا للناس حسنا» مردم را در حوزه ملی تعریف کردن می دانند در حالی که ولیّ خدا ماموریت خود را در ابلاغ و مخاطبان خود را تا حد ملائکه می بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، شهرانم صفاری در نشست بصیرتی، در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ویلاشهر، گفت: جامعه ای که انقلاب کرده اهدافی بلند در مقیاس آفرینش دارد؛ شعاع تاثیرگذاری انقلاب را در شش مرحله ترسیم نمود و درک درست از آن را موجب درک بصیرت مورد نیاز برای طی مسیر و درک صحیح از شرایط و لوازم عبور از شرایط است.

وی، اولین گام تاثیرگذاری را در «قوا انفسکم» و تاثیرگذاری بر خویش عنوان کرد و افزود: انسان باید دائما به نهر زلال بصیرت وصل باشد، نقطه اتصال به این نهر گوش و قلب انسان است، یعنی باید خوب گوش کنیم و خوب دریافت نماییم.

صفاری، مشکل نیروهای ارزشی را با وجود دریافت خوب در نداشتن نظام پرداخت، دانست و گفت: برخلاف نظام مادی، در نظام معرفتی نداشتن نظام پرداخت، لیاقت دریافت را نیز می گیرد.

این کارشناس فرهنگی، گام دوم در تاثیرگذاری را در « قوا اهلیکم» بیان کرد و گفت: خداوند از انسان یک رسانه می خواهد، در رسانه دین سه گام «اقرا»، «قل» و «بلغ» باید باشد تا به هدف برسیم. هر چه ظرف انسان بالا رود در گام سوم موفق تر خواهد شد.

 وی طلاب را مامور به پرداخت و نه دریافت دانست و افزود: از اینترنت و مطالعه کتب نیز می توان علم را به دست آورد، اما حکمت را به سادگی به کسی نمی دهند.

 صفاری بصیرت افزایی را نشر حکمت در جامعه مطرح ساخت و با تفاوت گذاشتن بین دانش و حکمت، بیان داشت: بصیرت یعنی جامعه عالم به جامعه عاقل برسد، بنابراین بصیرت برابر با عقلانیت است و نه اعلمیت.  

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ابلاغ مبتنی بر انذار است و نه تبشیر، گام سوم را «و انذر عشیرتک الاقربین» دانست.

صفاری در بیان ادامه شعاع های تاثیرگذاری، گام چهارم را « قولوا للناس حسنا» معرفی کرد و با تاکید بر بالا بردن ظرف حکمت، آنرا مبتنی بر نظام دریافت و پرداخت عنوان نمود.

وی گام پنجم را در «و قاتلواهم حتی لاتکون فتنه» خلاصه کرد و داشتن تحدی در حوزه بین المللی و در مذاکرات را لازم و ضروری دانست.

این کارشناس فرهنگی، گام ششم را تاثیرگذاری در کل نظام آفرینش بیان کرد که مهم ترین قدم بوده و تمام دغدغه و مشکل شیطان بر سر این قدم  است.

وی هدف از انقلاب توسط امام خمینی و حکومت مهدوی را نه تنها تمدن سازی و تشکیل حکومت جهانی، که تاثیرگذاری در کل نظام آفرینش عنوان کرد و گفت: ریشه فتنه در پایین آوردن خود و تنزل دید است و آنچه امام برای ما به ارمغان اورد بالا رفتن برای وصول الی الله بود.

صفاری همچنین تقصیر در فتنه ها را در خواص جامعه دید و افزود: خواص اوج ماموریت خود را رسیدن به نقطه «قل» یعنی اهل منبر بودن و «قولوا للناس حسنا» مردم را در حوزه ملی تعریف کردن می دانند در حالی که ولی خدا ماموریت خود را در ابلاغ و مخاطبان خود را تا حد ملائکه می بیند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha