جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن

حوزه / تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: زمانی حرکت‌های دینی اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهند شد که عامه مردم در آن ورود یابند و اهداف را پیش برند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن و هیئت همراه که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، ضمن بزرگداشت 9 دی و بیداری مردم ایران در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی گفت: در این ایام مردم ایران از فرصتی که خداوند برای دفاع از نظام اسلامی برایشان فراهم کرده بود، استفاده کرده و فتنه بزرگ دشمنان انقلاب را خنثی کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام بابیان این‌که خداوند برای جبهه باطل و جبهه حق فرصت‌هایی را قرار می‌دهد، گفت: خداوند برای امتحان مؤمنان، فرصت‌هایی را در اختیار جبهه باطل قرار می‌دهد تا کارهایی را انجام دهند تا جبهه حق در برابر آن‌ها بایستند که نتیجه این تقابل رضایت الهی است.

وی خاطرنشان کرد: منادیان حق، همواره مردم را نسبت به قیامت و حیات پس از مرگ، نتیجه اعمال در حیات پس از مرگ و نعمات الهی وعده می‌دهند، ولی فرقه‌های ضاله، پیروان خود را به لذایذ و ظواهر دنیایی و زودگذر وعده می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه بابیان این‌که امامت حضرت ولیعصر(عج) در غیبت است و در این شرایط حفظ دین برای شیعیان حقیقی دشوار است، گفت: برای اثرگذاری کارهایی که در عرصه مهدویت در حال انجام است، باید عامه مردم را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: سیره انبیای الهی بر این بود که نسبت به عامه مردم توجه و دین الهی را در میان آنان ترویج می‌کردند؛ همان روشی که امام خمینی(ره) در آغاز نهضت خود و پیروزی انقلاب اسلامی از آن بهره جست.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به این‌که قشر فرهیخته و خواص و همراهی آن‌ها درحرکت‌های دینی اهمیت دارد، گفت: زمانی حرکت‌های دینی اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهند شد که عامه مردم در آن ورود یابند و اهداف را پیش برند.

وی با اشاره به حرکت بزرگ اربعین حسینی و حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این عرصه خاطرنشان کرد: زمانی که چنین حرکت‌هایی به‌صورت مردمی و با حضور گسترده عامه مردم باشد، ثمربخش می‌شود و نتایج بیشتر و بهتری به دست خواهد آمد.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود پورسیدآقایی، رئیس مؤسسه آینده روشن گزارشی از فعالیت‌ها و نشریات منتشره این مؤسسه ارائه داد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha