شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم منصوره قیاسی

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب (س) گفت: طلاب باید برای اثرگذاری بیشتر در مردم، زمینه های عبادی و سیاسی را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، خانم منصوره قیاسی، رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد، در جمع طلاب این مدرسه، گفت: طلبه باید هم درزمینه عبادی خود را تقویت کند و هم به مسائل سیاسی آگاه باشد تا بتواند در سطح جامعه نقش موثری داشته باشد.

وی اهمیت دادن به مقوله عبادت، در بین طلاب را بسیار مهم دانست و افزود: اگر سخن یک طلبه به دلهای مردم نمی نشیند به این دلیل است که خود او اهل عمل نیست؛ بنابراین باید روحیه عبادی را در خود تقویت کنیم تا بتوانیم بر دیگران تاثیر گذار باشیم.

قیاسی با بیان اینکه طلاب باید بنا به ظرفیت و توان خود برنامه های عبادی مرتبی داشته باشند، افزود: هر کاری شدنی است و با تکرار برای انسان آسان می شود و اگر برنامه های عبادی کم باشد و تداوم داشته باشد بهتر از این است که زیاد باشد اما موقت.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با توصیه به پرهیزاز افراط و تفریط ادامه داد: انسان ضمن داشتن استمرار در عبادت باید کم کم خود را قوی کرده و با بالا بردن ظرفیت وجودی خود بر عباداتش بیفزاید.

وی در اهمیت آگاهی طلاب ازمسائل سیاسی گفت: طلبه باید سیاسی باشد، حتی هنگام تلاوت قرآن نیز ترجمه آیات را با مسائل روز تطبیق دهد و از آن بهره بگیرد، باید به قدری به مسائل سیاسی مسلط باشد که هنگام روبرو شدن با شبهات بلافاصله بتواند به نحو درست و منطقی موضع گیری کند و حقایق را برای دیگران روشن کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha