چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شریفیان

حوزه/ با حضور۱۶۰ طلبه ، امتحانات ترم اول طلاب مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی (ره)کاشان برگزارشد.

حجت الاسلام سید عباس شریفیان مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی (ره) کاشان، در حاشیه  امتحانات ترم اول این مدرسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، از برگزاری موفقیت آمیز ترم اول با حضور160 طلبه این مدرسه خبرداد و اظهارداشت: این مدرسه تنها مدرسه ای در شهرستان کاشان است که طلاب دارای مدرک فوق دیپلم تا مقطع  دکترا را پذیرش می کند.

وی وجود اساتید برجسته حوزه علمیه قم، کاشان و طلاب نخبه را از مزیت های این مدرسه برشمرد و گفت: علیرغم آشنایی کاملی که طلاب این مدرسه با تحصیل در دانشگاه به علوم روز پیدا کرده اند و به دلیل رغبت زیادی هم که به علوم دینی، فقهی و حوزوی داشتند، ادامه تحصیل در حوزه علمیه را انتخاب  کرده اند، لذا با توجه به اینکه آنها در شرایط سخت بحران اقتصادی با مشکلات عدیده معیشتی، تغذیه، مسکن  و ... روبرو هستند، حوزه باید تمهیدات ویژه ای را برایشان ییاندیشد.

مدیرمدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی(ره) کاشان تصریح کرد: با توجه به  اینکه طلاب این مدرسه از افراد نخبه و از ذهن بازی برخوردار هستند، اگر علما و بزرگان دینی نسبت به رفع مشکلات این عزیزان عنایت ویژه ای را به عمل آورند، قطعا در گسترش فرهنگ دینی و علمی آینده جامعه، تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

حجت الاسلام شریفیان با بیان اینکه به منظور طی نمودن سطوح حوزه با برگزاری دوره های ارتقایی در تابستان تمام تلاش خود را برای کوتاه نمودن پایه های آموزشی طلاب این مدرسه به کار برده ایم، ابراز داشت :به دلیل آمادگی ذهنی بالایی که  طلاب این مدرسه داشتند، در دوره های آموزشی تخصصی تبلیغ و آشنایی با زبان های مختلف دنیا نیز شرکت کرده اند.

وی در پایان با بیان اینکه سال گذشته 70 نفراز طلاب سطوح عالی در پایه اول در این مدرسه ثبت نام کرده اند، گفت: این مدرسه ظرفیت پذیرش بالغ برصد نفر طلبه سطوح عالی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هاشم IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    عالی یادش بخسر