سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سیاسی

حوزه/ حجت الاسلام امیریان گفت: با توجه به ابلاغ برگزاری کارگاه سیاسی به حوزه های علمیه و لزوم برگزاری این دوره ها در بین طلاب و فضلای حوزه و ضرورت بصیرت ، روشنگری و آگاهی بخشی ، معاونت تهذیب وتبلیغ حوزه علمیه اقدام به برگزاری دومین دوره تربیت مربی سیاسی می نماید.

حجت الاسلام مجتبی امیریان پیرامون در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان درباره آخرین برنامه واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر بحث افزایش بصیرت در میان جامعه و خاصه طلاب و روحانیون است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «روحانیت به عنوان سکاندار و هدایتگر انقلاب اسلامی باید درک سیاسی از اوضاع داشته باشد و متناسب با آن درک، عمل سیاسی لازم را انجام دهد» گفت: بر این اساس بصیرت و روشنگری و تحلیل اجتماعی و سیاسی طلاب و فضلای حوزه علمیه از مبادی اصلی از وظیفه های مهم حوزه های علمیه است.

مسئول فرهنگی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بدین منظور واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در 3سال گذشته اقدام به برگزاری همایش ها، نشست ها و کارگاه های سیاسی در زمینه تحلیل مسائل سیاسی، جریان شناسی، حکومت اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی و غرب شناسی و مسائل بین المللی نموده است.

وی تاکید کرد: لذا با توجه به ابلاغ برگزاری کارگاه های سیاسی به حوزه های علمیه و لزوم برگزاری این دوره ها در بین طلاب و فضلای حوزه علمیه و ضرورت بصیرت و روشنگری و آگاهی بخشی، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اقدام به انتشار فراخوان دومین دوره جذب و تربیت مربی سیاسی از بین طلاب فاضل نموده است.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در تشریح شرایط ثبت نام، گفت: دارا بودن سطح تحصیلات حوزوی مناسب یا دانشگاهی مرتبط، قبولی در مصاحبه ورودی، قبولی در آزمون پایانی است.

وی در پایان افزود: اولین دوره تربیت مربی سیاسی پس از گذشت یکسال و نیم(چهارترم) در حال پایان و برگزاری آزمون های پایانی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha