جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۱

حوزه/مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: رسانه وظیفه دارد به صورت شفاف و با صداقت و بدور از کارشکنی مطالبه گری کند و محافظه‌کاری در عرصه رسانه ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام نجف قلی زاده سرایی در همایش بسیج و رسانه که قبل از ظهر امروز در سالن همایش‌ها حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند و نتیجه آن عدم هم‌افزایی این رسانه‌ها می‌باشد که موجب عدم تاثیرگذاری در اهداف خود می‌شود.

وی ادامه داد: عرصه رسانه و فضای مجازی امروز بمباران اطلاعات است و کسی در این عرصه موفق می‌شود که حرفه‌ای و حساب شده کار کند، امروز فضای مجازی به عنوان یک سلاح پرقدرت است که می‌تواند یک کشور را نابود کند و از این سلاح باید در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: ما بسیج تربیت می‌کنیم برای دفاع از انقلاب و دشمن هم نیرو و بسیج تربیت می‌کند، برای نابودی انقلاب، امام علی(ع) می‌فرماید کسی که در هنگام حمله دشمن غفلت کند با شلاق‌های دشمن از خواب بیدار خواهد شد، وظیفه امروز رسانه حرکت با بصیرت در جهت حل مشکلات و آسیب‌ها است.

وی اضافه کرد: امروزرسانه وظیفه دارد ارزش‌های انقلاب اسلامی را به دنیا منتقل کند، هر روز در عرصه رسانه‌ای خانواده‌ها تلفات جبران ناپذیری را می‌دهند و هیچ کس هم تضمین شده در این عرصه نیست و آن‌هایی که مدعی بودند، دچار مشکل شدند.
حجت الاسلام سرایی بیان داشت: گاهی یک سریال کار هزار سال منبر را انجام می‌دهد و این بدان معنا نیست که منبر تاثیر ندارد بلکه تاثیر رسانه در عصر حاضر بیشتر از منبر است و باید از هنر و رسانه به درستی در جهت نشر فرهنگ دینی و انقلابی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: از لوازم نیاز قلم و رسانه، آزادی قلم و آزادی فکر است، رسانه باید آزاد فکر کند و آزادانه مطرح کرده و مطالبه‌گری کند، باید در مقابل افرادی که به فرهنگ و اعتقادات ملت حمله می‌کنند رسانه مقاوت کرده و از اعتقادات خود دفاع کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: رسانه وظیفه دارد شفاف سازی کند، امروز خلیج فارس شده انبار سلاح‌های تولید غرب، غرب، دشمن با شیعه‌هراسی، ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی سلاح‌های خود را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می‌فروشد و رسانه‌هایشان هم با ساخت فیلم‌های ضد دینی و ضد ایرانی کشورشان را در ایجاد ایارن هراسی و ایجاد ناامنی در خاورمیانه یاری می‌کنند.

وی صداقت را از لوازم رسانه عنوان کرد و گفت: نقد بسیار خوب است، اما باید همراه با انصاف و صداقت و بدور از حاشیه سازی و کارشکنی باشد، امروز در عرصه رسانه محافظه‌کاری ممنوع است باید از مسئولین به صورت شفافا مطالبه‌گری کرد.

حجت الاسلام سرایی اظهار داشت: در مورد شهدا در استان کوتاهی‌های زیادی می‌شود متاسفانه شهید باکری که نماد تبلور غیرت آذربایجان است در استان‌های دیگر بیشتر از آذربایجان‌غربی شناخته شده‌ و در همه مراکز استان‌ها که فرودگاه است اسم آن فرودگاه مشخص است اما در شهر ارومیه مسئولین حاضر نیستند یک فرودگاه را که اسم ندارد، به اسم شهید باکری بزنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha