شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هاشم تفکری بافقی تهیه کننده تلویزیون

حوزه/ تفکری بافقی با بیان اینکه «یک روز خاص» به دنبال تبیین شیرینی‌های ازدواج است، گفت: با محور کردن داماد به دنبال القاء یک حس خوب به مخاطب هستیم.

هاشم تفکری بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به پخش ویژه‌برنامه «یک روز خاص» با هدف تحریک جوانان به ازدواج از شبکه دوم سیما، اظهار داشت: یک‌چیزی در دنیا در حال اتفاق افتادن است و آن‌هم پیام غیرمستقیم است و اینکه تلویزیون ذاتش یک رسانه سرگرم‌کننده است اما ما بچه حزب‌اللهی‌ها فقط دنبال دادن پیام هستیم و فکر می‌کنیم که هر آنچه یاد گرفتیم را باید به مخاطب بگوییم؛ شاید به خاطر همین است که مثلاً در عرصه حجاب هیچ‌وقت نتوانسته بودیم یک برنامه موفقی داشته باشیم و همیشه شکست می‌خوردیم، برنامه «از لاک جیغ تا خدا» با یک نگاه دیگری آمد و پیامی را منتقل کرد.

این تهیه‌کننده تلویزیون تصریح کرد: ما کلاً کارهای دیگری که می‌کردیم هدفمان ‌همین بود که با محور کردن شخص در یک موقعیت خاص بتوانیم آن پیامی را که می‌خواهیم بدهیم؛ بحث ازدواج یک پیام مهم است و می‌خواهیم که ازدواج زودتر اتفاق بیفتد که اگر ازدواج زودتر رخ بدهد خیلی از فسادهای جامعه کم می‌شود، مثلاً فکر کردیم در رابطه با ازدواج چه باید کرد و بهترین موقعیت و دراماتیک‌ترین موقعیت روز عروسی داماد است.

وی افزود: صرفاً نشان دادن یک عروسی برای مخاطب جذاب است؛ احساس‌ها و ذوق خوبی که داماد و یا عروس دارد و روز بعدش خانه جدید به عروس خانم نشان دادن و روز قبلش پدر و مادرها با شوق‌وذوقی که دارند ناخواسته مخاطب را ترغیب به ازدواج خواهد کرد.

تفکری بافقی خاطرنشان کرد: در این میان ما داریم قصه‌های جذاب‌تری را انتخاب می‌کنیم، مثلاً سوژه قسمت اول یک پسر پولداری بود که اولاً خودش کارکرده بود و پولدار شده و در عین پولداری و خوشگلی عیاشی نکرده بود، مذهبی هم نبود، اما عیاشی هم نکرد و زود ازدواج‌کرده بود و جالب اینکه ازدواج سنتی؛ یعنی اینکه می‌گوید «پدرم من را سر سفره بزرگ کرده بود و ترجیح می‌دهم اینکه در خدمت نظام خانواده باشم تا اینکه عیاشی کنم».

وی افزود: هدف همین بود که در واقع با محور کردن شخص اصلی که داماد باشد یک حس خوبی به مخاطب بدهیم که ازدواج چیز خوبی است و او را ترغیب به ازدواج بدهیم.

این تهیه‌کننده برنامه‌های «از لاک جیغ تا خدا» و «یک روز خاص» گفت: ما این برنامه ما تقریباً از سال 94 تولدش بود اما از 94 تقریباً 15 قسمت فقط تست رفتیم که ببینیم چه‌کار می‌کنیم و آن 15 قسمت را هم دور ریختیم و پخش نکردیم و الآن هم رسیدیم به این 13 قسمتی که تنها 11 قسمت آن پخش خواهد شد که بعدش هم ادامه بدهیم؛ یک اتاق فکری داشتیم که کمک می‌گرفتیم و بعدش هم ضبط می‌کردیم و دوستان مختلف را دعوت می‌کردیم که البته دوستان روحانیت هم بودند و ما دنبال برند سازی هستیم و برنامه «از لاک جیغ تا خدا» یک برند شد و الآن هم خواستیم برند دوم خودمان را رو کنیم و خیلی برای آن‌وقت گذاشتیم.

وی تصریح کرد: در قسمت ششم «یک روز خاص» که احتمالاً سه‌شنبه 18 دی یا چهارشنبه 19 دی‌ماه هفته آینده در ازدواج یک روحانی است که ازدواج باحالی است.

برپایه این گزارش،ویژه‌برنامه «یک روز خاص» در روزهای دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه از شبکه دوم سیما پخش می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha