سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی، در سالن محراب حرم مطهر، گفت: اگر آستان قدس رضوی در قم به دنبال موقوفه است، باید تلاش کند موقوفه مشترک را در این شهر ایجاد کند.

وی گفت: در این شرایط افراد می‌توانند موقوفه‌ای را وقف امام رضا(علیه‌السلام) و به‌صورت مشترک این موقوفه را برای حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، مسجد مقدس جمکران، موسی مبرقع علیه‌السلام و دیگر آستان‌های شریف داشته باشند؛ البته می‌توانند سهم هرکدام از آستان‌های مقدس را مشخص نمایند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم افزود: این مسئله می‌تواند در شهرهای دیگر مانند شیراز و تهران هم اتفاق بیفتند و این کار بهترین روش برای جذب خیرین است.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای، نماینده آستان قدس رضوی در قم در ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر گفت: یکی از فعالیت‌های این دفتر، فعال ساختن خادم یاری در قم است که جذب، گزینش و ساماندهی خادم یار در همین شهر در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ویژه خواهران گفت: برای خواهران فعال در استان قم، نشست‌هایی با موضوع ترویج سیره رضوی در حال برگزاری است که در این نشست‌ها سیره حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز تبیین می‌گردد.

نماینده آستان قدس رضوی در قم افزود: عیادت از بیماران در مناسبت‌های منسوب به اهل‌بیت(ع)، برگزاری کرسی‌های قرآنی، برگزاری نشست سبک زندگی رضوی و نقش زنان در ترویج آن ویژه بانوان، حمایت فرهنگی از فرزندان شهدا و ارائه خدمات مشاوره‌ای به نیازمندان با محوریت مساجد از دیگر برنامه‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به اجرای طرح «سلام بر امام» در قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است روزهای چهارشنبه هر هفته که منسوب به حضرت رضا علیه السلام است، سیره توجه به اهل‌بیت علیهم‌السلام که شامل قرائت زیارت امین‌الله به خدمت امام رضا علیه‌السلام است، برگزار شود؛ این آیین با عنوان طرح سلام بر امام قرار است با هماهنگی نهادهای مختلف فرهنگی در مساجد استان قم برگزار گردد و هر هفته جمعی از خادم یاران

آستان قدس رضوی دریکی از مساجد حضور یابند و متبرکات آستان را در میان مردم توزیع کنند.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم در حوزه حمایت از مستضعفان و مستمندان، گفت: در این عرصه اقداماتی در راستای محرومیت‌زدایی با همکاری اردوهای جهادی در حال انجام است.

وی افزود: امکان سفر حدود ۱۱۰ زوج جوان از اقشار محروم جامعه، از سوی آستان قدس رضوی به زیارت امام رضا علیه‌السلام فراهم‌شده که گروه نخست شامل ۷۵ زوج اعزام شدند و دیگر زوج‌ها نیز در آینده‌ای نزدیک به زیارت امام رضا علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

نماینده آستان قدس رضوی در قم اهدای لوازم‌التحریر در میان دانش آموزان نیازمند در مناطق محروم، توزیع گوشت قربانی در عید قربان، عید فطر، تاسوعا و عاشورا و شرکت خادم یاران رضوی در اردوهای جهادی عمرانی و فرهنگی در تابستان سال جاری را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام‌ حسینی نژاد، مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در امور روحانیون گفت: فعالیت‌های آستان قدس رضوی نباید در مشهد منحصر شود؛ در سراسر ایران و جهان اسلام و حتی در میان غیرمسلمانان افراد زیادی ارادتمند امام رضا علیه‌السلام وجود دارند که نباید نسبت به آن‌ها غافل بود.

وی بابیان این‌که آستان قدس رضوی باید نسبت به شهری همچون قم که مرکز نشر معارف ناب اسلامی است، نگاه ویژه‌ای داشته باشد، گفت: شایسته است آستان قدس در قم به‌صورت گسترده حضور یابد تا در محرومیت‌زدایی و جلوگیری از رشد آسیب‌ها نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha