پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امیدی

حوزه/ امام جمعه جوکار گفت: روحانیت با برقراری ارتباط قوی با جوانان و دانشجویان می توان گام مهمی برای ایجاد وحدت بین خوزه و دانشگاه بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد رضا امیدی از اساتید حوزه علمیه همدان، ظهر امروز در کلاس درس خود با تاکید بر این که حوزه و دانشگاه دو بازوی علمی فرهنگی کشور هستند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات خود به لزوم ایجاد وحدت و استفاده از ظرفیت های هر دو نهاد حوزه و دانشگاه تاکید کرده اند.

وی افزود: امروز لزوم استفاده از ابزار دین و ارزش های دینی در قالب های جدید برای پیشرفت کشور بسیار محسوس است و تحقق بخشیدن به این موضوع امری است که وحدت بین دانشگاهیان و حوزیان را طلب می کند.

امام جمعه جوکار با تاکیدبر این که طلاب و روحانیان باید دارای ارتباط موثر با مردم وجامعه باشند، اظهار داشت: با برقراری ارتباط قوی با جوانان و دانشجویان می توان گام مهمی برای ایجاد این وحدت برداشت.

وی تصریح کرد: حضور طلاب در دانشگاه ها و جلوگیری از فاصله انداختن بین روحانیت و جامعه مخصوصا با نسل جوان یکی از راه های موثر در این راه است که بزرگانی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی ها از نمونه های انجام این کار هستند.

حجت الاسلام امیدی در ادامه خطاب به طلاب یادآور شد: بسیار عالی است که طلاب در قالب گروه های جهادی بین دانشجویان نفوذ پیدا کنند و با رفتار خود ارتباط قوی بین حوزه و دانشاه ایجاد کنند.

وی با اشاره به وجود دفترنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه خاطر نشان کرد: وجود دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های سراسر کشور توانسته، اهداف این وحدت را به اندازه خوبی جلو ببرد.

این استاد حوزه گفت: دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها به لطف حضور دوستانه روحانیون و دانشجویان از رونق خوبی برخوردار است و فعالیت کسانی که در این نهاد زحمت می کشند بسیار قابل تقدیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha