پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی امروز با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در ساری برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی شاهرودی امروز با حضور علما، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم در ساری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که از سوی دفاتر علما و نهادهای حوزوی در امام زاده یحیی(ع) ساری برگزار شد، آیت الله نظری خادم الشریعه و همچنین فرزندان آیت الله هاشمی شاهرودی نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم از آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان شخصیتی کم نظیر در عرصه فقه و فقاهت یاد کرد و گفت: این فقه وارسته با حفظ سنت و شیوه های فقه جواهری، نوآوری های بسیاری در فقه داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی همواره در مسیر خدمت به انقلاب و نظام استوار بود، افزود: علیرغم جایگاه ها و مناصبی که داشت، اما هیچ گاه شخصیت و اخلاق ایشان تغییر نکرده بود.

امام جمعه قائمشهر همچنین با اشاره به این که آیت الله هاشمی شاهرودی از جمله شاگردان موفق و برجسته شهید صدر بود، گفت: عمر با برکت این عالم وارسته صرف خدمت به اسلام و انقلاب خلاصه شد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که آیت الله هاشمی شاهرودی در هر جایگاهی که حاضر بود منشأ برکات بسیاری برای انقلاب بودند، افزود: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی ارتحال ایشان نشان دهنده رضایت از عملکرد این فقیه وارسته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، آیت الله هاشمی شاهرودی را مطیع محض رهبری معرفی کرد و گفت: ایشان همواره پابند به باورها بود و هیچ گاه فریب وسوسه ها را نخورد و در منصب های مهمی که حضور داشت دنیازده نشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha