جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس امین ، مدارس وابسته به حوزه علمیه در اهواز

حوزه/ در مدارس استعدادهای ناب اهواز، مهارت‌های زندگی اسلامی همچون انضباط اجتماعی، قانون‌مداری، مشارکت، انصاف و امر به معروف و نهی از منکر به صورت عملی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در مدارس مرکز استعدادهای ناب اهواز، زیر مجموعه مؤسسه طلیعه‌داران ظهور اهواز می‌باشد.

در این مجموعه مدارس، آموزش آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار در دوره ابتدایی محسوب می‌شود و پایبند بودن به انضباط اجتماعی از دوران کودکی با رعایت نظم، قانون‌مداری، مشارکت، انصاف و امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

به همین دلیل، مدارس مرکز استعدادهای ناب از ماه‌ها پیش با انجام برنامه‌های و کارهای مختلفی همچون پخش مستندهای کوتاه، انجام سخنرانی‌های شاد و جذاب در مناسبت‌های مختلف، دعوت از روحانیون برای برگزاری نماز جماعت به همراه انجام بازی‌های هدف‌دار در بین نماز، برگزاری تئاتر دانش‌آموزی و کلی برنامه‌های دیگر در تلاش هستند تا آداب و مهارت‌های زندگی اسلامی را به دانش آموزان بیاموزند.

اکنون بعد از گذشت چند ماه آثار و نتایجی را مشاهده می‌کنیم که تأثیر بسزایی در یادگیری دانش آموزان داشته؛ نشانه‌هایی مانند بوسیدن دست پدر و مادر و حتی آموزگاران به صورت خودجوش توسط دانش آموزان، نوشتن انشاءها و نامه‌های محبت‌آمیز به امام زمان(عج) و رهبر انقلاب....

همچنین مدارس مرکز استعدادهای ناب با عناوین و روش‌های مختلفی همچون «آداب زندگی»، «دوشنبه‌های متفاوت»، «زنگ مهدویت»، «شنبه‌های شاد» و... تلاش دارد تا دانش آموزان انقلابی و مبادی به آداب اسلامی تربیت کند.

بر اساس این گزارش، ارتقای کیفیت فرآیند آموزش قرآن به‌ویژه در پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی از دیگر برنامه‌های مهم مدارس مرکز استعدادهای ناب است که در این راستا جشن ختم جزء آموزش قرآن با روش‌های مختلف و جذاب از برنامه‌های قرآنی مدارس محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، مجموعه مدارس مرکز استعدادهای ناب اهواز، وابسته به مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، می‌باشد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha