شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست هم‌افزایی رسانه‌ای اساتید حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ نشست هم‌افزایی رسانه‌ای اساتید حوزه علمیه خوزستان، در راستای تقویت دانش رسانه‌ای و آشنایی بیشتر با آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی در مدیریت حوزه علمیه استان، برگزار شد.

حجت الاسلام علی‌محمد مؤذنی، مسئول امور صیانتی حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از برگزاری نشست هم‌افزایی رسانه‌ای اساتید حوزه علمیه در اهواز خبرداد و اظهار داشت: این هم‌افزایی در راستای تقویت دانش رسانه‌ای و آشنایی بیشتر با آسیب‌ها و خطرات فضای مجازی و همفکری پیرامون موضوعات روز مرتبط با این حوزه، در مدیریت حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه آشنایی با فضای مجازی و ارتقاء سواد رسانه‌ای اساتید و روحانیون مدارس علمیه، یک ضرورت ویژه است، گفت: در برهه کنونی که همه جوانان سرگرم مجازی‌ها هستند و یکی از راه‌های جذب آنها به معارف دین، فضای مجازی است؛ لازم است یک روحانی و طلبه ضمن آشنایی با آسیب‌ها و خطرات مجازی‌ها، راه استفاده بهینه و نحوه جذب درست جوانان از این مسیر را بیاموزند.

مسئول امور صیانتی حوزه‌های علمیه، با اشاره به آسیب‌های عدم آشنایی با خطرات و معضلات فضای مجازی، بیان کرد: فضای مجازی، همچون یک راه بلند با چندین و چند هزار بیراهه و کج‌راه است که قدم نهادن آن نیازمند یادگیری جزئیاتی است که یک روحانی باید به‌طور کامل با آنها آشنا باشد تا در آینده بتواند در این فضا با آمادگی کامل، فعالیت کند.

حجت الاسلام مؤذنی، یکی از برنامه‌های مستمر امور صیانتی حوزه را برگزاری دوره‌های آشنایی با آسیب‌های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: این مجموعه دوره‌ها، به‌صورت فصلی در سطح مدارس علمیه سطح استان برگزار می‌شوند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha