سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رستمیان، در جمع طلاب  مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) سرخه

حوزه/حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه روزی تنها مادی نیست و علم نیز یک نوع روزی به شمار می‌رود، گفت: شروط موفقیت یک طلبه این است که «بِالْجُهْدِ؛ تلاش» و «الرَّغْبَةِ؛ انگیزه» داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرخه به میزبانی مدرسه علمیه کرمانی‌ها، با تقدیر از زحمات و خدمات مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرخه در درک فضای جوانی جوانان اظهار داشت: هدایت تفریح و هیجان جوانی طلاب توسط مدیریت محترم مدرسه قابل‌تحسین است و یک شخص اگر حتی طلبه هم باشد هیجان جوانی را دارد؛ تفریح و اردوها سبب می‌شود تا جوان احساس راحتی و تخلیه انرژی و هیجان جوانی در راه درست را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه حجت‌الاسلام عین الکمال، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرخه یک روحانی با انگیزه، فعال و دوست‌داشتنی است، تصریح کرد: 11 هزار متر زمین در شهرستان سرخه متعلق به مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) است که البته به‌واسطه مسائل و دغدغه‌های مالی امکان ساخت آن وجود نداشت و امید داریم خیرین همیشه درصحنه، نسبت به ساخت و تکمیل و تجهیز مدرسه علمیه باقرالعلوم (علیه‌السلام) سرخه اقدام کنند.

وی با اشاره به دعای شریفه «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ» افزود: زندگی آرمانی حکومت حضرت ولی‌عصر(عج)، نمونه‌هایش در این دعا منعکس‌شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با اشاره به فراز «وَ عَلَی الْمُتَعَلِّمِینَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ» از این دعا خاطرنشان کرد: سازوکار تحصیل در حوزه یک سازوکار نمره‌ای شده است که البته ما نیز خدمت اساتید و بزرگان عرض کردیم که این شیوه باید اصلاح شود، اما فرموده‌اند که تنها سازوکار ارزیابی که امروز در حوزه وجود دارد نمره است.

وی با بیان اینکه شروط موفقیت یک طلبه این است که «بِالْجُهْدِ؛ تلاش» و «الرَّغْبَةِ؛ انگیزه» داشته باشد، گفت: منظور از جهد در واقع این است که انسان نظیر یک مجاهد از همه ظرفیت و توانش برای فهم و ادراک درس بهره ببرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه انگیزه هم خیلی می‌تواند در داشتن موفقیت یک طلبه تأثیر داشته باشد، افزود: اگر انگیزه کاهش پیدا کند، قطعاً موفقیت تحصیلی هم کاهش پیدا می‌کند و یک طلبه باید با نگاه و دیدگاه معنوی به دور از هرگونه نگاه‌های دیگر مسیر طلبگی را دنبال کند.

وی با اشاره به فراز «شَرَطْتَ عَلَیْهِمُ الزُّهْدَ» در دعای پرفیض ندبه تصریح کرد: انسان باید در مسیر طلبگی بی‌رغبتی به دنیا داشته باشد و اگر دغدغه غیرازاین باشد گاهی آدم از یاد و فکر خدا هم غافل می‌شود اما فرموده‌اند که اگر یاد خدا و آخرت باشد مصداق آیه «وَیرزُقهُ مِن حَیثُ لا یحتَسِبُ» می‌شود که خداوند متعال از جایی که انسان فکرش را هم نمی‌کند روزی بدهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان با بیان اینکه علم خودش روزی است و روزی تنها مادی نیست، گفت: همین‌که انسان جوانی‌اش را در حوزه خرج می‌کند این خودش روزی است و طلاب علوم دینی نیز نباید در حوزه بگذارند قرآن و حدیث مهجور بماند.

وی همچنین بر مطالعه و تقویت درست دروس ادبیات توسط طلاب علوم دینی در مدارس علمیه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha