پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام آل‌هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع فضلا و نخبگان حوزوی آذربایجان‌شرقی در شهر مقدس قم، با بیان اینکه طلاب و روحانیون در کنار و همراه مردم باشند و برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند، گفت: زمانی سخنان ما در جامعه تاثیرگذار است که امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم و ساده زیستی خود را در جامعه الگوی دیگران قرار دهیم.

وی افزود: اگر روحانیون می خواهند در وظایف خود موفق عمل کنند، باید با مردم و در کنار آنها باشند و به تحصیل علم اهمیت دهند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: بر یک طلبه واجب است که با محوریت اخلاق و ادب، تمامی شئونات، نکات اخلاقی و رفتاری و در واقع عزت نفس خود را رعایت کرده و با الگوگیری از آیات، روایات و سیره اهل بیت (ع)، مطابق آنها رفتار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد:  طلاب باید به عنوان آگاه ترین قشر، به مسائل سیاسی توجه ویژه داشته و با ورود به مسائل سیاسی از نظام پشتیبانی کرده و از ورود به مسائل جناحی اجتناب کنند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی، گفت : در این شرایط باید همواره هوشیاری و بصیرت خود را ارتقا دهیم، از دشمن غافل نبوده یا ناخودآگاه در دام دشمن گرفتار نشویم.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بصیرت یعنی داشتن آگاهی و مطلع شدن از حوادث و اتفاقات دیروز، شناخت حال و پیش بینی برای آینده، اظهار کرد: دلیل جنگ اقتصادی با چاشنی فشار روانی و فشار عملی استکبار، پیشرفت هسته‌ای، توانایی بالای موشکی، قدرت دفاعی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: در این شرایط باید با بصیرت افزایی مراقب باشیم تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخوریم و کاری نکنیم، تا دشمن خبیثی که از در رانده شده، این بار از پنجره وارد شود.

وی همچنین گفت: ساده زیستی و زی طلبگی شاخصه اصلی روحانیت در جامعه اسلامی است که با این سلوک میتوان الگویی برای آحاد مردم شد و با نفوذ کلام بصیرت افزایی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha