شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 راهپیمایی مسلمانان کشمیر علیه هتک حرمت مسجد جامع توسط داعش

حوزه/ مسلمانان کشمیر روز گذشته به رهبری میرواعظ عمر فاروق از رهبران حزب حریت، با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز، هتک حرمت مسجد جامع سرینگر، توسط برخی اوباش داعشی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، به نقل از هندوستان تایمز، میر واعظ عمر فاروق از رهبران حزب حریت کشمیر و از روحانیون برجسته مسجد جامع سرینگر، روز گذشته راهپیمایی مردمی علیه هتک حرمت این مسجد را توسط گروهی از اوباش که پرچم داعشی ها را حمل می کردند، برگزار کرد.

میرواعظ به همراه چندین تن از فعالان اجتماعی و شخصیت های برجسته کشمیری، پس از سخنرانی در کنوانسیون کمیته عملی عامه علیه هتک حرمت، پیشرو این تظاهرات به سمت مسجد جامع بودند. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی، اعلام کردند که بی حرمتی به مسجدشان را تحمل نخواهند کرد. راهپیمایان سپس وارد مسجد شده و منبر مسجد را تمیز کردند.

میرواعظ گفت: منبر را تمیز کردیم زیرا اوباش داعشی با بالا رفتن از آن در حالی که کفش به پا داشتند، آن را نجس ساخته بودند.

وی افزود: همه جامعه در تب و التهاب به سر می برند و خواستار جداسازی عناصری هستند که هدف شان آسیب زدن به اهمیت مسجد جامع است.

 

گفته می شود روز جمعه، پس از برپایی نماز جمعه و خروج تعداد زیادی از نمازگزاران، عده ای افراد ناشناس که ماسک به صورت زده بودند و پرچم داعش را به دست داشتند، وارد مسجد جامع شدند و با کفش به روی منبر رفته و شعارهای داعشی سر دادند. آن ها ویدئویی از این اقدام شان ضبط کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر ساختند.

رهبران حزب حریت از جمله سیدعلی شاه گیلانی، میرواعظ عمر فاروق و محمد یاسین مالک همگی از این واقعه ابراز انزجار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha