سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
 مدیران مدارس علمیه حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رهبر گفت: تدوین وتنظیم یک برنامه درسی برای حفظ و تدریس نهج البلاغه در مدارس علمیه ضروری است .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر پیش از ظهرامروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان اصفهان به بیان مجموعه فعالیت های موسسه نهج البلاغه در اصفهان و در سطح کشور پرداخت.

وی در توصیف کارکرد واهمیت نهج البلاغه تصریح کرد: بسیاری از علما و دانشمندان غربی و عرب چون ابن ابی الحدید به امرحفظ کردن خطبه ها ونامه های نهج البلاغه تاکید کردند .

امام جمعه موقت اصفهان افزود: ما شیعیان چقدر از نهج البلاغه استفاده کرده ایم، اخیرا در جایی خوانده ام بخشی از کلمات قصار والای امیر المومنین را در میادین لندن  ترجمه ونصب کردند.

وی با اشاره به اینکه نامه امیر المومنین به مالک اشتر امروز در  سازمان ملل قرارداده شده است عنوان کرد: ما باید با هم افزایی هم نهادها در جهت غربت زدایی و مهجوریت زدایی از نهج البلاغه تلاش کنیم.

مدیر موسسه نهج البلاغه  ابراز کرد: 6محور برای ترویج نهج البلاغه به صورت کار میدانی تعریف شده که حوزه های علمیه، دانشگاه ها، فضای مجازی،ائمه جمعه وائمه جماعات از آن جمله محورها هستند.

وی ابراز کرد: بیرون کشیدن نهج البلاغه از کتابخانه ها به صحنه جامعه و زندگی هدف اصلی ما است

حجت الاسلام والمسلمین رهبر عنوان کرد: بر مدیران مدارس فرض است که برای غربت زدایی از نهج البلاغه در بین طلاب و مدارس علمیه تلاش کنند تا درس نهج البلاغه برای طلاب تدریس شود.

وی با بیان اینکه آیت الله طباطبایی نژاد بر امر حفظ کردن نهج البلاغه توسط طلاب تاکید دارند و تاکید شایسته و بایسته ای است، بیان کرد: تدوین وتنظیم یک برنامه درسی برای حفظ وتدریس نهج البلاغه برای طلاب همراه با تشویق آموزشی در مدارس علمیه ضروری است

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: مدیران مدارس علمیه به عنوان اساتید متخصص نهج البلاغه هستند که خود می توانند در مدارس علمیه خود در جهت غربیت زدایی از نهج البلاغه اقدامی موثر کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha