جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاج حسین یکتا

حوزه/راوی دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه راویان باید مطالعه خود را بالا ببرند، گفت: امروز مخاطبین ما همه تحصیلکرده هستند و اگر نمی توانیم روایتگری خوبی داشته باشیم بهتر است این کار را نکنیم چون تصور مخاطب از شهدا تغییر می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حاج حسین یکتا در کارگاه راویان دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: راویان دفاع مقدس برای بالا بردن کیفیت روایتگری خود چله بگیرند و تلاش کنند روایتگری درستی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم چگونه همه زحمات انجام شده توسط نیروهای مختلف را در روایتگری ها بیان کنیم، عنوان کرد: روایتگری برای هر قشر، سن، شهر و دیار فرق می کند و باید با فن خودش انجام شود.

این راوی دفاع مقدس با تاکید بر اینکه راویان باید مطالعه خود را بالا ببرند، گفت: من می ترسم بابت روایتگری اشتباه و ضعیفمان ضربه بخوریم.

یکتا اضافه کرد: امروز مخاطبین ما همه تحصیلکرده هستند و اگر نمی توانیم روایتگری خوبی داشته باشیم، بهتر است این کار را نکنیم چون تصور مخاطب از شهدا تغییر می کند.

وی با بیان اینکه دختر و پسر امروز، روایتگری توپخانه و مسلسل را نمی پسندد و نیازش نیست، متذکر شد: اگر از من بپرسند نیاز امروز جوانان چیست می گویم سبک زندگی است که کار بسیار سختی هم است.

این راوی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: باید برای روایتگری زیاد کتاب بخوانید و آن را به سبک زندگی و سیره شهدا تبدیل کنید.

یکتا ضمن بیان اینکه دختر و پسر امروز در مسائل مختلف گیر کرده است که شما باید بتوانید آنها را برایشان حل کنید، اظهار داشت: نباید آنها را در یادمان و بعد از روایتگری رها کنید بلکه باید تا شهر و دیارشان ارتباطتان را حفظ کنید و پیگیرشان باشید تا بتوانید اثرگذار باشید.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف سنی راویان با نسل جدید زیاد شده است و باید بتوانید با زبان آنها صحبت کنید و خودتان را پایین بیاورید که این نکته خیلی مهم است.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه روایتگر باید مخاطب شناسی داشته باشد و بداند هر چیزی را برای چه کسی چه می گوید، یادآور شد: روایتِ داخل اتوبوس و پادگان و نیز روایتگری اول صبح و آخر شب فرق دارد.

یکتا مطرح کرد: محل روایتگری در یادمان باید در نقطه خاصی باشد همچنین در ابتدای سفر باید افراد را متوجه این نکته کنید که کجا می روند؛ چراکه اول سفر خیلی مهم است و خودم حتما با طنز شروع می کنم.

این فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بیان داشت: با مخاطب احساس همزادپنداری کنید و سبک زندگی خودتان را به هم نزدیک کنید و سعی کنید با دل او پیوند برقرار کنید.

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان اینکه برای روایتگری در یادمان ها وقت زیاد بگذارید و خاطره زیاد بلد باشید، خاطرنشان کرد: اگر روایت ضبط شد و بعد از جلسه در بین زائران دست به دست شد معلوم می شود کار به درستی انجام شده است.

فعالیت ۶۰۰ راوی دفاع مقدس

محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در سخنانی، اظهار داشت: 600 راوی در استان فعال هستند و در کاروان های راهیان نور به امر روایتگری می پردازند.

وی افزود: حضور راویان پیشکسوت دفاع مقدس در کنار راویان جوان از مهمترین اهداف تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدواریم با همدلی همه نیروهای حاضر در دوران دفاع مقدس اعم از ارتش، سپاه و بسیج و جهاد بتوانیم دستاوردهای دوران دفاع مقدس را برای زائرین تشریح نماییم، عنوان کرد: کارگاه فنون روایتگری دفاع مقدس با حضور این راوی برجسته دفاع مقدس برای جمعی از راویان برگزار می شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha