پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کراری معاونت پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه فارس بر لزوم برگزاری نشست‌های علمی «ارتباط حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی، بایسته‌ها و وظایف روحانیت در تأمین نیاز‌های پژوهشی انقلاب» تاکید کرد.

حجت الاسلام علی حسین کراری در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، با اشاره به انجام فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه سطح استان، اظهار داشت: برگزاری ساعت پژوهش در مدارس و دعوت از اساتید آشنا به عرصه پژوهش جهت تبیین ضرورت، چیستی، چرائی و اهداف پژوهش می تواند در سطح علمی طلاب در عرصه پژوهش موثر و تاثیرگذار واقع شود.

وی به برگزاری نشست‌های علمی با توجّه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: عنوان نشست‌های علمی «ارتباط حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی، بایسته‌ها و وظایف روحانیت در تأمین نیاز‌های پژوهشی انقلاب اسلامی» و موارد مشابه از جمله مواردی است که نقش بسیار مهمی در بنیه طلاب پیرامون عرصه پژوهشی ایفا می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان فارس تجلیل و تکریم از طلاب و اساتید پژوهشگر برتر هر مدرسه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: معرفی اسامی طلاب برتر به معاونت پژوهش مدیریت استان جهت شناسائی، استفاده و قرار گرفتن در گزینه‌های انتخابی به عنوان طلاب و اساتید پژوهشگر برتر استان در برنامه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: دعوت از نخبگان و پژوهشگران برتر جهت ایراد سخنرانی  و ایجاد و تقویت انگیزه‌های پژوهشی، چاپ، انتشار و نصب احادیث و کلام علما، پیرامون عرصه‌های مختلف پژوهش و برگزاری جلسات هم اندیشی با مدیران و مسئولان پژوهش در نهادها و دانشگاه‌ها جهت هم‌افزائی و ایجاد تعامل و ارتباطات مطلوب‌تر بین حوزه و دانشگاه می تواند در موفق عمل کردن طلاب در زمینه پژوهش بسیار کمک کند.

حجت الاسلام کراری خاطرنشان کرد: جلسات مشترک و نمایدین با دانشجویان و اساتید دانشگاه و تبیین ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و بازدید مدیران، اساتید و طلاب از واحد‌ها و مراکز پژوهشی سایر نهادها و دانشگاه‌ها نقش پررنگی در تقویت روحیه طلاب و روحانیون در عرصه پژوهش می تواند ایفا کند.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات پژوهشی مانند مسابقه کتابخوانی، نگارش داستان‌های کوتاه، خطاطی و خوشنویسی، نقاشی و کارهای هنری جهت طلاب، اساتید و خوانواده ایشان و تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی پژوهشی مانند کتاب و جزوات پژوهشی جهت طلاب و اساتید در مدارس برای تقویت فعالیت های پژوهشی طلاب در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha