جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله سید محمد رضا مدرسی یزدی ، عضو فقهای شورای نگهبان

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر لزوم معرفی خدمات روحانیت به جامعه، تصریح کرد: علما و روحانیون با توجه به اینکه عموما از درآمد بالایی برخوردار نیستند، با سختی های بسیاری روبه رو هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلاموالمسلمین سید محمد رضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان، ظهر امروز در همایش هادیان نور که به منظور تجلیل از روحانیون معمر در سالن همایش های غدیر یزد برگزار شد با اشاره به اینکه کسانی که محاسنی در اسلام سفید کردند باید تجلیل شوند اظهار داشت: برکات و رحمتی که برای ما نازل می شود به واسطه افراد مسن و طفلان معصوم است.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه اثربخشی افراد مسن و با تجربه از لحاظ معنوی برای یک جامعه بسیار زیاد است گفت: باید جوانان از تجارب کهنسالان بهره مند شوند و نباید به راحتی از این تجارب گذشت زیرا با سختی های بسیار به دست آمده و می توان از آنها به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اهل علم نباید از خدماتی که ارائه می کردند، خودداری کنند، خاطر نشان کرد: اهل علم حتی نباید در کوچکترین کاری هم که انجام می دادند، در سنین بالاتر از آن دست بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی یزدی با تاکید بر لزوم معرفی خدمات روحانیت به جامعه، اضافه کرد: اگر روزی اهل علم از آنچه برای مردم بیان می کردند دست بردارند، نه تنها جامعه از این مطالب محروم می شوند، بلکه خود شخص نیز ضرر می کند و این آموخته های ارزشمندی که سال های زیاد برای به دست آوردن آن تلاش کردند را به مرور فراموش می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان به نقش تاثیرگذار خانواده روحانیون و علما اشاره کرد و گفت: خانواده های علما و روحانیون با توجه به اینکه عموما از درآمد بالایی برخوردار نیستند، با سختی های بسیاری روبه رو هستند و باید بدانند که آنها نیز در ثواب های همسرانشان شریک هستند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha