جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان ، عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه با تاکید بر این که نام علمای یزد در تاریخ ایران ماندگار است، گفت: علما و روحانیون یزد خدمات ارزنده ای در راستای پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه، ظهر امروز در همایش هادیان نور که به منظور تجلیل از روحانیون معمر، در سالن همایش های غدیر یزد برگزار شد، گفت: امروزه بسیاری از مردم دنبال یک زندگی ایده آل هستند که در این راستا با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی اظهار کرد:  بیشتر  مردم دغدغه هایی دارند که به سمت و سوی مسائل مادی می رود،  ولی گروه اندکی نیز هستند که محبت خدا، انس با خدا، دغدغه دین و معارف و ... را دارند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: روحانیون و علما کسانی هستند که دغدغه اسلام و دین دارند و نقش انسان های بزرگ را در طول تاریخ بشریت ایفا می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با بیان اینکه یزد یک استان استثنایی در سطح کشور است، افزود: علما و روحانیون که در این استان بودند، چه قبل و چه بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای را برای جمهوری اسلامی انجام دادند که نامشان همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

وی به نقش تربیتی علمای استان یزد اشاره کرد و افزود: در قبل از انقلاب و با وجود تنگناهای بسیاری که وجود داشته، اما برخی از علمای این استان با حضور خود در حوزه های علمیه استان های دیگر به تربیت طلاب مشغول می شدند که نشان از زهد و تقوای این عزیزان بوده است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha