پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرحوم حاج محمد اوجی یکی از قدیمی‌ترین فعّالان عرصه تبلیغ در آلمان و هلند همراه رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه

حوزه/ در پی درگذشت مرحوم حاج محمد اوجی یکی از قدیمی‌ترین فعّالان عرصه تبلیغ در آلمان و هلند، رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه در پیامی درگذشت این مبلغ خدوم را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه، در پیامی، درگذشت مبلغ خدوم مرحوم حاج محمد اوجی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ایشان یکی از قدیمی‌ترین فعّالان عرصه تبلیغ در آلمان و هلند و برخی دیگر از مناطق اروپا بودند که عمر خود را برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل البیت «علیهم السّلام» وقف نموده و حتّی در چند سال اخیر که کمی کسالت داشتند، رنج‌های سفر طولانی برای تبلیغ فرهنگ ثقلین یعنی قرآن و عترت را متحمّل می شدند.

وی ادامه داد: ایشان هیچگاه در انجام رسالت و تلاش دینی، احساس خستگی نمی‌کردند و با شوق و انگیزه بسیار در همایش‌ها و محافل گوناگون دینی حضور پیدا می‌کردند تا رسالت تبلیغی خود را به بهترین شکل انجام دهند و الحمدلله عدّه زیادی، از دانش دینی و اخلاص او بهره‌مند شده و هدایت یافتند.

گفتنی است این عالم ترکیه ای که خدمات بسیاری نیز در آلمان و برخی کشورهای اروپایی داشته است، جمعی از محبین اهل بیت(ع) را در قالب تور مذهبی به کربلا و پس از آن به مشهد مقدس آورده بود که در این شهر به دیار باقی شتافت و امشب پیکر این عالم ترکیه ای به قم منتقل خواهد شد.

آیت الله العظمی جوادی آملی بر پیکر این شخصیت برجسته، نماز گزارده و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به خاک سپرده خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha