چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در دیدار "ناجی خوری" مشاور رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: تقویت گفتگوی اسلامی_ مسیحی در حمایت از وحدت ملی و بنای آن بر اساس اصول ارزشی و فکری نقش دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله در دیدار "ناجی خوری" مشاور رئیس جمهور لبنان، تاکید کرد: تقویت گفتگوی اسلامی_ مسیحی در حمایت از وحدت ملی و بنای آن بر اساس اصول ارزشی و فکری نقش دارد.

دو طرف در خصوص راه های تحکیم روابط اسلامی – مسیحی  بررسی کرده و بر ضرورت تلاش جامعه مدنی، جمعیت های داخلی و هیئت های گفتگویی در این زمینه تاکید کردند.

سید فضل الله با اشاره به اینکه تلاش برای تقویت گفتگوی اسلامی مسیحی موجب تعمیق وحدت ملی می شود، بر اهمیت تلاش بر اساس اصول ارزش های انسانی و رسالتی که اسلام و مسیحیت از آن بهره مند هستند، تاکید کرد.

وی تصریه کرد: ادیان به ویژه دین اسلام و مسیحیت فضای مناسبی برای گفتگو، مهربانی و مدارا دارند و به دنبال تعصب، کینه توزی و دشمنی نیستند.

سید فضل الله خواستار منع سیاستمداران از سوء استفاده از دین در جهت منافع سیاسی شد و گفت: این مسئله موجب برانگیخته شدن حساسیت ها، تعصبات و کینه های می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha