شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم طالبی ، استاد حوزه علمیه یزد

حوزه/ حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: فرصت هایی که امروز در اختیار روحانیون برای تبلیغ دین وجود دارد، در گذشته نبوده و این بهترین فرصتی است که آنها می توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام کاظم طالبی، استاد حوزه علمیه یزد، ظهر امروز در میزگرد تخصصی که در حاشیه همایش «هادیان نور» در یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه روحانیت هیچ زمانی مانند امروز قادر به تبلیغ دین و ارزش ها نبودند، گفت: فرصت هایی که امروز در اختیار روحانیون برای تبلیغ دین وجود دارد، در گذشته نبوده و این بهترین فرصتی است که آنها می توانند از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: این فرصت ویژه و خاصی است که با توجه به این که فرصت طلایی ایجاد شده، در قبال آن مسئولیت بزرگ و سنگینی داریم و باید پاسخگوی آن در مقابل خدای متعال باشیم.

حجت الاسلام طالبی با تاکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید خادمان شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی باشند، تصریح کرد: اگر خواستیم ببینم که می توانیم خود را بازنشسته حساب کنیم یا نه، باید به مراجع نگاه کنیم که با وجود اینکه در سنین بالایی قرار دارند، ولی مسئولیتی را پذیرفتند که بسیار سنگین و دشوار است.

استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه روحانیون در زمانی به کهنسالی می رسند می توانند، تجارب خود به بهترین شکل به دیگران انتقال دهند، عنوان کرد: آنها می توانند در سنین بالاتر جلسات بصیرتی برگزار کنند و اطرافیانشان را به مطالبی که به آنها ارائه می دهند به راه راست هدایت کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه روحانیون در سنین بالاتر سخنانشان اثر گذارتر است، افزود: با این تفاسیر می توانند با اطلاعات به روزی که به مردم ارائه می دهند، اثرگذاری معنوی را مخاطبین خود ایجاد کنند.

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به توطئه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی، گفت: دشمن با توجه به امکانات متعددی که دارد، در حال انحراف ایجاد کردن است که باید تلاش شود که در مقابل این توطئه ها ایستادگی صورت گیرد و دشمن بار دیگر نیز با شکست در مقابل ملت ایران روبه رو شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha