پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انصاری

حوزه/ حجت الاسلام انصاری گفت: مهلت ثبت نام هنرمندان جشنواره ملی صنایع دستی آیات تا ۳۰ دی ماه و ارسال آثار تا ۱۰ بهمن می باشد. مراسم اختتامیه جشنواره نیز ۲۵ بهمن ماه در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، عصر امروز  در نشستی با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری جشنواره ملی صنایع دستی آیات قرآن، با اشاره آیه شریفه «إن هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم » اظهار کرد: ما نسبت به قرآن کریم هم تکلیف و هم دِین زیادی داریم.

وی بیان کرد: از یک طرف قرآن کریم این ارزش بزرگ در دست ماست و از طرفی  دیگر می دانیم اگر بخواهیم چیزی ارزشمند را مانا کنیم، باید در قالب هنر ارایه کرد و هنرمندانه به جامعه عرضه شود.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: هرجامعه ای که از هنر استفاده کرده، بهتر توانسته حرفش را بزند، لذا جشنواره ملی صنایع دستی آیات با  این هدف به میزبانی اصفهان برگزار می شود

وی ابراز کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد سیر تحولات متعددی در زمینه هنر هستیم و این نشان از تلفیق هنر و ارزش های انقلابی دارد؛ یکی از معاونت های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معاونت عترت و قرآن است که تلفیقی از هنر و تعالیم دینی و ارزش های قرآنی را طراحی کرده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: جشنواره آیات در چهار سرفصل بزرگ یعنی صنایع فلز، چوب، بافت و سفال با همه هنرهای زیر مجموعه آنها در این جشنواره تعریف شده است

وی بیان کرد: برای ایجاد خلاقیت در این جشنواره و ممانعت از کارهای تکراری اعلام شده که آثار متعلق به سال ۹۷ باشد و آثاری که درجشنواره های قبل ارائه شده، به این جشنواره ارسال نشود

حجت الاسلام انصاری خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام هنرمندان جشنواره ملی صنایع دستی آیات  تا ۳۰ دی ماه  و   ارسال آثار تا ۱۰ بهمن می باشد. مراسم اختتامیه جشنواره نیز ۲۵ بهمن ماه  در دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha