جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حاج علی اکبری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: امروز به نظر می‌رسد که جامعه روحانیتی که صاحب مناصب هستند، باید رویکرد اجتماعی خود را تقویت کنند، چرا که روحانیون و ائمه جمعه در ارتباطات اجتماعی و روحیه رابطه بی تکلف با مردم مقداری غفلت کرده اند که باید به صورت هوشمندانه و با حساب و کتاب تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، عنوان کرد: امامان جمعه در سراسر کشور در متن زندگی مردم و به نیابت از حوزه علمیه نقش آفرینی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: این ظرفیت بزرگ نماز جمعه از نعمت‌ها و برکات انقلاب اسلامی بوده و یکی از شیرین ترین میوه های شجره طیبه انقلاب اسلامی به شما می‌رود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: مناسب است که ما در سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یک بررسی کنیم که مجموعه نماز جمعه چه دستاوردهایی برای کشور و انقلاب داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در نامه خودشان بیان کردند، نماز جمعه یک نهاد پر برکت رحمانی بوده و بسیاری از حوزه‌های استان‌های دیگر به دستان امامان جمعه تاسیس شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد تاسیس مراکز دین، ایجاد دانشگاه ها و تحکیم آن نیز با همت امامان جمعه به وقوع پیوسته است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تاکید کرد: اگر همت و پیگیری‌های ائمه جمعه نبود، امکان نداشت به این زودی‌ها امکانات و خدمات اجتماعی در این سطح در شهرستان‌ها به وجود بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حاج علی اکبری بیان کرد: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب اسلامی، نیازمندیم که نماز جمعه را از جهات مختلف تقویت کنیم و ارتقاء کیفیت و شکوفایی نماز جمعه از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است و ما نیز پای این امر ایشان جان خود را به میان گذاشته و با بهره گیری از یاری حوزه‌های علمیه، از ظرفیت این نهاد برای ایجاد شبکه امامان جماعت استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کار ما نوکری و خدمتگزاری برای علما و ائمه جمعه بوده تا آن‌ها بتوانند به ارتقاء کیفیت نمازهای جمعه کمک شایانی بکنند و یکی از شاخص های مهم برای سنجش کیفیت نماز جمعه حضور گسترده جوانان در آن می‌باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ابراز کرد: امام جمعه باید خط نگهدار تعالی فرهنگی شهر باشد و نقشه های راه را باید با دقت فراوان ایجاد و اصلاح کرده و در نهایت آن را برای تحقق این آرمان‌ها عملی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حاج علی اکبری اضافه کرد: امروز به نظر می‌رسد که جامعه روحانیتی که صاحب مناصب هستند، باید رویکرد اجتماعی خود را تقویت کنند، چرا که جامعه روحانیون و ائمه جمعه در ارتباطات اجتماعی و روحیه رابطه بی تکلف با مردم مقداری غفلت کرده اند که باید به صورت هوشمندانه و با حساب و کتاب تقویت شود.

وی یادآور شد: در گذشته یک روحانی در وهله نخست ملجا و پناهگاه مردم بود و در متن آن به دعوت مردم به دین می‌پرداختند که امروز ما به این مسئله بیش از گذشته نیازمند هستیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مطرح کرد: بدون تعارف باید بگوییم که ما مسجد را دست کم گرفته و به آن بی مهری کرده ایم، منشا تمام حرکت‌های تربیتی و آغاز انقلاب اسلامی مسجد بود که یکی از رویکردهای اصلی ما سرمایه گذاری برای احیاء مردم است.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: برای صیانت از انقلاب اسلامی باید عهد زهد را به یاد بیاوریم و کسانی که به متن مردم متصل هستند، بیش از دیگران صدای انقلاب را به مردم می‌رسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha