پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار وزیر اقتصاد با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/ وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه هیئتی از معاونین و مدیران این وزارتخانه با حضور در بیت مرجع عالیقدر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با معظم له دیدار و گفت وگو کرد و از رهنمودهای ایشان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،فرهاد دژپسند شامگاه پنجشنبه و در ادامه سفر دو روزه خود به شهر مقدس قم با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی گزارشی از مسائل اقتصادی کشور و تأثیر تحریم‌های دشمنان در مسائل اقتصادی ارائه کرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ‌دولت با اعمال سیاست‌های خاصی در رابطه با نرخ ارز پیش‌بینی‌های بدخواهان را نقش بر آب کرد، گفت: ‌در دوماهه اخیر رشد قیمت‌ها به جای ۷ درصد به ‌۲.۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تقریباً در 5 سال گذشته در دولت یازدهم روند رو به بهبودی را در برخی شاخص‌ها از جمله تورم داشته‌ایم، افزود: نگرانی در آغاز کار دولت یازدهم وجود داشت که تورم به بالای 40 درصد برسد، در سال 92 با اتخاذ سیاست‌هایی تورم به 32 درصد رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: برای اینکه قدرت خرید مردم مدیریت شود برنامه‌هایی اجراشده که تورم یک‌رقمی را داشتیم، در آن شرایط درآمدی که وجود داشت و تا قبول برجام این روند ادامه پیدا کرد، البته بعد از برجام این روند افزایش پیداکرده و ما توانستیم سهم خود را از اپک بگیریم.

دژپسند با اشاره به اینکه رشد اقتصادی در آن سال‌ها دورقمی شده بود، تصریح کرد: در سال 93 و 96 رشد اقتصادی روند رو به رشدی داشته است.

وی مسئله اشتغال و بیکاری جوانان را مورداشاره قرار داد و گفت: متولدین دهه 60 امروز پا به عرصه کار گذاشته‌اند و متقاضی کار بوده و سالی یک‌میلیون نفر به متقاضیان اشتغال اضافه می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی به ما اجازه نمی‌دهد که با توجه به محدودیت منابع ظرفیت شغلی جدیدی را ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: حدود 3 میلیون و 400 ظرفیت شغلی در 5 سال گذشته ایجادشده است، که البته با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

دژپسند عنوان کرد: بعد از شرایطی که در سه‌ماهه چهارم امسال به وجود آمد با اعمال تحریم جدید ترامپ یک ناپایداری را در اقتصاد شکل داد که این ناپایداری سبب جهش نرخ ارز شده و این مسئله سبب افزایش قیمت نیازهای اولیه شد، به همین دلیل در نیمه اول امسال یک‌نیمه نامتوازن داشته‌ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه دولت با اعمال سیاست‌های خاصی در رابطه با نرخ ارز پیش‌بینی‌های بدخواهان را نقش بر آب کرد، همچنین خوشبختانه در دوماهه اخیر رشد قیمت‌ها به جای 7 درصد به ‌2.6  دهم درصد رسیده است.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به نگرانی‌های موجود در مورد بنگاه‌های واحدهای تولیدی گفت: نگرانی این واحدها تأمین نقدینگی و ایجاد اشتغال است، که مقرر شد با برنامه جامعی برای واحدهایی که به تولید کالاهای اساسی اهتمام داشته این مشکل حل‌شده تا ثبات حاصل شود.

لازم به ذکر است، وی پیش‌ازاین دیدار با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، سبحانی دیدار و گفت‌وگو کرد و قرار است امروز جمعه (14 دی ماه ) با حضرات آیات شبیری زنجانی و وحید خراسانی دیدار کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha