شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غریفی

حوزه/ آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق (علیه السلام) گفت: لازم است که پرونده فساد و بررسی اوضاع کشور در اولویت قرار گیرد؛ چرا که این پرونده ها مایه نگرانی و اضطراب ملت ها است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید عبد الله غریفی از علمای بحرین طی سخنانی در مسجد امام صادق(علیه السلام) در منطقه القفول در منامه پایتخت بحرین، گفت: لازم است که پرونده فساد و بررسی اوضاع کشور در اولویت قرار گیرد؛ چرا که این پرونده ها مایه نگرانی و اضطراب ملت هاست.

ایشان افزود: شاید کشور هادر عصر کنونی عناوین مختلفی برای مبارزه با فساد و سوء استفاده مالی و اداری داشته باشند، امّا این عناوین تا چه حدّ مصداق دارد؟

سال گذشته میلادی با جنگ ها و درگیری های ویرانگر سپری شد

آیت الله غریفی اشاره کرد: سال میلادی با اوضاعی بسیار پیچیده سپری شد و جهان با جنگ ها و درگیری های ویرانگر بسیاری مواجه شد و وحشت، خشونت، افراطی گری و تروریسم بر آن خیمه زد به گونه ای که هیچ گونه امنیت، استقرار، همزیستی، صلح، محبت، مدارا و الفت وجود نداشت.

این عالم بحرینی ادامه داد: در سال گذشته میلادی بسیاری از ملت های جهان در فقر، بدبختی، گرسنگی و محرومیت به سر بردند و با مشکلاتی مثل بیکاری، محرومیت از نیازها، افزایش قیمت کالا ها و مالیات مواجه شدند.

انسان های خیرخواه و عدالت طلب در جامعه وجود دارند

آیت الله غریفی تصریح کرد: در این اوضاع اسف بار، انسان هایی که خیرخواه بوده و به دنبال عدالت، اصلاح، محبت و مدارا هستند و می خواهند پروژه های سازندگی و تغییر را راه اندازی کرده و وحدت، الفت، امنیت و اعتدال را پایه ریزی کنند، در جامعه حضور دارند. لذا این درست نیست که ما به اینگونه انسان ها ظلم کنیم.

ایشان در همین راستا افزود: قدرت های سلطه گر جهان و جریان های مخالف انسان های مذکور قوی تر بوده و از امکانات برخوردارند.

هر سال باید مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیر آن مورد بررسی قرار گیرد

این عالم شیعه بحرینی تاکید کرد: در آغاز سال جدید میلادی باید تمام مسائل و جریان های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، حقوقی، اجتماعی و تمامی جریان هایی که انسان در آن زندگی می کند، مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد و انتظار می رود که افراد، گروه ها، نهاد ها، مؤسسات، سازمان ها و کشور های حاکم به این مسئله بپردازند.

آیت الله غریفی بیان داشت: از طریق بررسی هر ساله، سه نتیجه در پی خواهد داشت:

اول: شکست بزرگ.

دوم: شکست جزئی.

سوم: موفقیت بزرگ.

ایشان افزود: اگر بررسی به صورت جدّی، صادقانه و کامل انجام نگیرد، برای واقعیت های فردی، اجتماعی، سیاسی و غیر آن بسیار خطرناک خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha