پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ محمد اوجی- مسجد اعظم قم

حوزه/ رئیس سابق مرکز اسلامی هامبورگ گفت: امروزه ۴ هزار فرقه در غرب فعالیت دارند که نشان دهنده روح بی هویت و سرگشتی غربی ها و تلاش برای اتصال به یک عنصر معنوی است؛ بحران هویت در غرب غوغا می کند؛ با اشاره به درگذشت مرحوم اوجی بیان کرد: اسلام، انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) یکی از مدافعان بزرگ خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی امشب در مراسم اولین شب درگذشت مرحوم شیخ محمد اوجی از علما و مبلغین ترکیه ای که در مسجد اعظم برگزار شد، گفت: انقلاب و مکتب تشیع و حوزه علمیه شیعه یکی از مهمترین و برجسته ترین مدافعان و مبلغان خود را از دست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مرحوم شیخ محمد اوجی از مجاهدان روشن ضمیری بود که خالصانه و مخلصانه عمر و جوانی خود را برای رسیدن به حقیقت و اعتلای نام اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هزینه کرد.

وی تصریح کرد: وی از همان ابتدا که یک روحانی جوان شافعی بود در ترکیه به خاطر توهینی که به قرآن شده بود مجاهدت خالصانه ای کرد و از همان ابتدا در مقابل هیچ مقام مسئولی سرخم نکرد و زیر بار توهین به قرآن نرفت و به همین دلیل به هلند تبعید شد.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در مرکز اسلامی هامبورگ بیان کرد: وی پس از آن به ایران می آید و از برکات نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) نور هدایت بر او وارد می شود و به مکتب نورانی اهل بیت(ع) مشرف می شود.

وی گفت: وی در آلمان نسبت به برگزاری برنامه های مذهبی و انقلابی اصرار ویژه ای داشت و بسیار هم موفق بود؛ برگزاری برنامه های با شکوه 22 بهمن و راهپیمایی روز قدس از جمله فعالیت های شاخص وی بود که با استقبال قابل توجه مردم نیز همراه بود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با ذکر این مطلب که مرحوم اوجی از رویش های مهم و اثرگذار انقلاب اسلامی بود، بیان کرد: امروزه  گرایش به اسلام و مکتب تشیع،  به حدی است که شاهد گسترش روز افزون مراکز دینی و اسلامی هستیم؛ روزگاری در آلمان هیچ مرکز اسلامی وجود نداشت ولی امروز 2700 مرکز اسلامی و 240 مرکز شیعی در این کشور فعالیت دارد.

وی افزود: همین آمار را می توان در کشورهای مختلف دنیا از جمله انگلیس و فرانسه و... نیز مشاهده کرد؛ با تمام اسلام هراسی هایی که در حال انجام است، ولی رشد حضور مردم به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) روز افزون است.

استاد حوزه تصریح کرد: امروزه رسانه های مافیایی اسلام و بخصوص اسلام اصیل را هدف گرفته اند و به دنبال زدودن شریعت از ساحت دین هستند؛ از دیگر سوی به دنبال رشد گروه های خشن هستند که از دو جنبه به دین و اسلام ضربه بزنند.

وی گفت: پروژه ای 15 ساله در برلین و با سرمایه حکومت آلمان در حال فعالیت است که به دنبال القای این نکته است که قرآن تنها برای اعراب است و بجز اعراب کسی نمی تواند از آن استفاده کند؛ نهایت استفاده از قرآن نیز در حدود مسایل کلی اخلاقی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: این سخنان کاملا باطل است، زیرا قرآن بارها پیامبر را به عنوان پیامبر همه مردم و اسلام را دین همه مردم بیان کرده؛ اسلام دین تعقل و فطرت است و حد و مرز نمی شناسد.

این مبلغ عرصه بین الملل بیان کرد: امروزه روشنفکران دینی سعی دارند با ارایه تفسیری ناقص از اسلام با تاکید بر بحث رحمانیت به ابعاد دیگری چون روحیه جهاد و مقاومت در مقابل استکبار بی توجهی کنند.

وی گفت: امروزه 4 هزار فرقه در غرب فعالیت دارند که نشان دهنده روح بی هویت و سرگشتی غربی ها و تلاش برای اتصال به یک عنصر معنوی است؛ بحران هویت در غرب غوغا می کند؛ امروزه سخن از راه اندازی کلینیک های هویتی در غرب است، زیرا آنها به دلیل اینکه تنها به ماده و زندگی مادی فکر می کنند با رسیدن به آن دیگر هویتی برای زندگی ندارد ولی اسلام هم به دنبال زندگی مادی است و هم معاد مردم را تضمین می کند.

استاد حوزه علمیه اظهارکرد: برگزاری باشکوه عزاداری امام حسین(ع) در غرب که هرسال با شکوه تر می شود از جمله مصادیق رشد اسلام بر خلاف خواست مستکبران است؛ اتفاقات بزرگی در غرب در حال انجام است زیرا شمار عظیم پیروانی که هر روز به مکتب اهل بیت(ع) می پیوندند به دنبال عمل به آیات و روایات اهل بیت(ع) هستند.

وی تصریح کرد: بزرگانی چون مرحوم اوجی حقیقت تشیع را متوجه شده بودند زیرا امام صادق(ع) فرمودند که شیعیان ما اهل تفکر، فهیم، بردبار و اهل مدارا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی یادآورشد: تحلیل نامه های مقام معظم رهبری به جوانان اروپا نشان دهنده عمق این حرکت است؛ امروزه کسانی که از زوال اسلام نا امید شده اند به دنبال زدودن شریعت از اسلام و رشد گروه های افراطی هستند؛ نامه رهبری در حقیقت در جهت خنثی کردن این حرکات باطل است.

وی گفت: مرحوم اوجی به دنبال احیای روحیه مقاومت در آلمان و هلند بود تا ارزش های اصیل و صلح طلبانه اما ظلم ستیز اسلام به روشنی برای مردم تبیین شود؛  باید بدانیم و باور کنیم که این روزها اسلام و انقلاب یک مدافع بزرگ خود را از دست داد.

انتهایی پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha