پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور نظامی آمریکا در افغانستان

کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل تصریح کرد: یکی از دلایل فرار آمریکا از سوریه به وجود و تشدید مشکلات بزرگ اقتصادی ایالات متحده بازمی گردد.

سید جعفر قناد باشی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تحولات اخیر منطقه غرب آسیا، اظهار داشت: در روزهای اخیر سران ایالات متحده آمریکا در حالی از تقویت همکاری امنیتی و اطلاعاتی در سوریه با صهیونیست‌ها علیه ایران سخن گفته اند که یکی از دلایل عمده فرار واشنگتن از سوریه، به دست‌وپا زدن آن‌ها در باتلاق مشکلات اقتصادی بازمی‌گردد.

وی افزود: ترامپ بارها گفته که کشورش در غرب آسیا هفت تریلیون دلار هزینه کرده، بدون آن که عایدی و منفعتی داشته باشد.

این کارشناس مسایل سیاسی همچنین با اشاره به این که آمریکا با تمام ادعای خود درباره رشد اقتصادی، کشوری بدهکار به نظام بانکی و پولی بین‌المللی است، ابراز داشت: دفتر بودجه کنگره پیش‌بینی کرده که در صورت تداوم این روند، بدهکاری واشنگتن به نهادهای بین‌المللی، 36 درصد از بودجه سال 2030 و حدود 60 درصد از بودجه سال 2040 میلادی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر  صندوق بین‌المللی پول نیز طی برآوردی اعلام نموده که برای حفظ توان موجود آمریکا به‌منظور بازپرداخت بدهی‌ها به‌صورت منظم، مالیات‌ها باید دو برابر شوند و چنانچه این اتفاق رخ دهد، این امر به معنای افت معاش و اقتصاد خانواده‌ها و سقوط آن‌ها از سطح متوسط به سطح کم‌درآمد جامعه است.

قنادباشی همچنین گفت: طبعاً در چنین شرایطی، امکان ایجاد جبهه‌ای جدید برای لشکرکشی نیروهای نظامی کاخ سفید فراهم نمی‌شود و گمانه‌زنی برخی مبنی بر انتقال بحران از سوریه به ایران و کلید خوردن جنگ با کشورمان، تقریباً صفر است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha