پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حمید رسایی

حوزه/ سران فتنه جرم بزرگشان این بود که باعث شدند عده ای فکر کنند، نظام جمهوری اسلامی در آرای آنها دست برده است، اینها برادر را مقابل برادر قرار دادند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، از سلسله نشست های دهه بصیرت، نشست بررسی مبانی فتنه با سخنرانی حجت الإسلام والمسلمین حمید رسائی در مسجد حضرت زینب سلام الله علیها در پردیسان قم در جمع اقشار مختلف مردم و روحانیون و طلاب برگزار شد.
حجت الإسلام  والمسلمین رسائی نماینده سابق  مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به سختی تشخیص در فتنه حدیث مشهور حضرت امیر المومنین علی علیه السلام را که می فرماید ((کن فی الفتنة کابن اللبون لاظهر فیرکب لا ذرع فیحلب)) نقل کرد و گفت:  مضمون این حدیث این است که در فتنه مثل طفل شتر باش که نه سواری می دهد و نه شیری دارد که دوشیده شود. و این حدیث به معنی عدم دخالت در امور کشور نیست بلکه به معنی اقدام درست می باشد و همین حدیث نشان می دهد که عده ای از خواص تشخیص درست در فتنه نمی دهند و دوشیده می شوند.

وی با مطرح کردن یک سوال به بررسی علل روانشناسی فتنه پرداخت و گفت: سوال اساسی در مورد حوادث فتنه سال 88 این است که در هر انتخاباتی این ادعا مطرح شده بود چرا این دوره خاص شد؟ برای این است که ادعای دروغ رسانه های غربی در تقلب را کسی مطرح کرد که عنوان نخست وزیر امام (ره) بودن را یدک می کشید کسی این ادعا را مطرح کرد که سالها رئیس مجلس بود این ادعا را مطرح می کرد و برخی خواص دست بالا که سالها برای نظام زحمت کشیده بودند در این دام افتادند.

حجت الإسلام  والمسلمین رسائی در ادامه با اشاره به تفاوت اساسی ادعاهای دشمن با ادعاهای خواص فریب خورده، بیان داشت: وقتی از درون کسی این ادعا را مطرح می کند این قابل تامل است.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه متاسفانه این کج اندیشی در فضایی رخ داد که این افراد هرگز هیچ دلیلی برای تقلب بیان نکردند و ادامه داد: در جلسه ای که رهبری نیز مدیر آن جلسه بود،  آقای آخوندی و کرباسچی و زنگنه همه که نماینده های موسوی و کروبی بودند گفتند تقلب به آن معنا اتفاق نیافتاده، بلکه می گوییم سیب زمینی پخش شده و تدلیس صورت گرفته است.

وی با اشاره به کوتاهی برخی از افراد و نیروها در مجلس وقت نیز بیان داشت: یک جریانی در کشور وجود داشت که من اسم آنها را جریان تردید می نامم، برخی دوپهلو موضع می گرفتند و از طرفی به کسانی که به خیابان می آیند حق می دادند و از طرفی علیه فتنه موضع می گرفتند. اینها نطق های دوپهلو گرفتند برخی جاها سکوت کردند.

این فعال عرصه سیاست با اشاره به نقش رسانه ها نیز گفت: اگر رسانه ها در کنار این ارکان دیگر نبودند مردم فریب نمی خوردند؛ رسانه های غربی و عناصر داخلی و موجهین تریبون دار و برخی رسانه های داخلی کنارهم قرار گرفتند تا فتنه شکل گرفت و عده ای از مردم را فریب دادند.

حجت الإسلام  والمسلمین رسائی با اشاره به تذکرات متعدد رهبری به خواص در این فتنه، بیان داشت: انتظار رهبری از خواص در فتنه 88 موضع صریح بود، سران فتنه و به کمک این اصحاب تردید جرم بزرگشان این بود که باعث شدند عده ای فکر کنند نظام جمهوری اسلامی در آرای آنها دست برده، اینها برادر را مقابل برادر قرار دادند. رهبری بارها تعبیر فتنه را به کار بردند، ولی عده ای هنوز در مراسم نه دی نیز حتی نمی خواهند این تعبیر را به کار ببرند.

وی در ادامه شعارهای فتنه 88 را بازخوانی کرد و با بیان این نکته که عده ای دنبال از بین رفتن اسلام بودند تصریح کرد: وقتی این شعارها را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم جریانی دنبال از بین بردن اسلام بودند و بحث حتی ولایت فقیه یا شخص رهبری نیز نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha