پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان اشاره کردند: آیت الله شاهرودی نمونهِ یک عالم ربانی و تلاشگر در تبلیغ احکام دینی، حفظ میراث دینی، تحکیم اعتقادات و حرکت اجتهادی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه مسئله تأخیر در تشکیل دولت جدید لبنان را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: اگر وضع به این صورت بماند، کشور ماه ها بدون دولت خواهد بود و این کشور دیگر تحمل پیامد های تأخیر تشکیل دولت را ندارد و کم کم در آستانه نابودی قرار می گیرد.

 

شیخ خطیب: آیت الله شاهرودی نمونهِ یک عالم ربانی و تلاشگر در تبلیغ احکام دین بود

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: آیت الله سید محمود شاهرودی از فضایل و ویژگی های علمی برخوردار بود که مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه به آن گواه دادند، لذا در گذشت وی خسارت بزرگی به شمار می رود.

وی اشاره کرد: آیت الله شاهرودی نمونهِ یک عالم ربانی و تلاشگر در تبلیغ احکام دینی، حفظ میراث دینی، تحکیم اعتقادات و حرکت اجتهادی بود و علمای بزرگی از علوم ایشان بهره بردند.

شیخ خطیب تصریح کرد: کتابخانه های اسلامی از تألیفات و پژوهش های متنوع آیت الله شاهرودی سرشار است و وی در موقعیت های خود در میدان سیاست، قضا و تبلیغ بسیار تلاش کرد.

روحانی لبنانی گفت: از خداوند متعال می خواهیم که آیت الله شاهرودی را مورد رحمت خود قرار داده و جمهوری اسلامی ایران را تحت رهبری حکیمانه آیت الله خامنه ای و حوزه های علمیه و ملت پایدار آن حفظ کند.

 

سید فضل الله: ما در کنار حرکت مردمی که بیانگر درد و رنج ملت باشد هستیم

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه گفت: ما در کنار هرگونه حرکت مردمی هستیم که بیانگر درد و رنج ملت باشد به شرطی که بررسی شده، با مسئولیت و کارآمد بوده و ابزاری برای درگیری سیاسی میان قدرت های سیاسی نباشد.

وی افزود: این حقّ هر لبنانی است که فریاد برآورد که و بگوید: دیگر به بازی گرفتن منافع و آینده ما و فرزندان ما کافی است و ما مسئولیت ها را به شما سپردیم که برای ما آسایش فراهم کنید نه اینکه بر مشکل ما بیافزایید.

سید فضل الله ابراز امیدواری کرد نشست اقتصادی که در لبنان برگزار می شود، مسئولین را به فکر بیاندازد و برای تشکیل دولت سریع تر اقدام کنند؛ چرا که این نشست بهترین فرصت برای زنده کردن نقش سیاسی و اقتصادی این کشور است.

وی از  مسئولین لبنانی خواست که زمینه را برای مشارکت سوریه در این نشست فراهم کنند؛ چرا که این مشارکت در وحدت عربی تأثیر بسازیی دارد.

 

شیخ یاسین: تأخیر در تشکیل دولت همسو با خواسته آمریکا و اسرائیل است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور از مسئولین لبنانی خواست، قبل از اینکه وقت بگذرد و خسارتی بر کشور وارد شود منافع شخصی خود را کنار گذارند و به فکر منافع ملی و شهروندان باشند.

وی اشاره کرد: تأخیر در تشکیل دولت به بهانه کم شدن سهمیه ها، کشور را تحت فشار قرار می دهد که این مسئله همسو با خواسته های آمریکا و اسرائیل است.

شیخ یاسین از تمامی اقشار ملت لبنان خواست که تحرکی داشته باشند و از مسئولین بخواهند که کم ترین حد حقوق شهروندی و زندگی شرافتمندانه را برایشان تأمین کند.

 

شیخ دعموش: کشور دیگر تحمل پیامد های تأخیر تشکیل دولت را ندارد

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز اشاره کرد: هفت ماه از زمان تشکیل دولت جدید می گذرد و هنوز مشخص نیست که کی تشکیل خواهد شد و دیدار هایی که در این راستا انجام گرفت به هیچ نتیجه مثبتی منتهی نشد.

وی افزود: مشکل اساسی در تشکیل دولت مشخص و راه حل آن نیز معین است. فراکسیون مستقل سنّی که در انتخابات رأی آورده و دارای امتداد مردمی و سیاسی است، حق دارد که در دولت نماینده داشته باشد.

شیخ دعموش اشاره کرد: اگر وضع به این صورت بماند، کشور ماه ها بدون دولت خواهد بود و این کشور دیگر تحمل پیامد های تأخیر تشکیل دولت را ندارد و کم کم در آستانه نابودی قرار می گیرد.

 

سید عبد اللطیف فضل الله: تأخیر در تشکیل دولت منجر به آشوب می شود

سید علی عبد اللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی در خصوص تأخیر در تشکیل دولت جدید نسبت به سوء استفاده از درد و رنج و حرکت مردم هشدار داد و گفت: این مسئله ممکن است به ریختن مردم در خیابان ها و بوجود آمدن آشوب منتهی شود که استقرار اجتماعی و امنیتی را تهدید می کند.

وی در بخش دیگر خواستار به نتیجه رسیدن پرونده آشتی فلسطینی _ فلسطینی شد و گفت: این جدایی و تفرقه خطری برای مسئله فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha