پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیوان عالی هند، جلسه دادگاه مسجد بابری را به تاخیر انداخت

حوزه/ درحالی که اختلافات میان مسلمانان و هندوها بر سر مسجد بابری همچنان ادامه دارد، دیوان عالی هندوستان بار دیگر جلسه مربوط به دادگاه مجلس بابری را به تاخیر انداخته و قرار شد ۱۰ ژانویه زمان دادگاه را تعیین کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه» به نقل از آناتولی، دیوان عالی هندوستان جلسه دادگاه مربوط به مسجد بابری را به تاخیر انداخت.

رسانه های محلی هندی اعلام کردند که دیوان عالی روز جمعه جلسه دادگاه مسجد بابری را که اختلافی قدیمی میان مسلمانان و هندوهای این کشور می باشد را به تاخیر انداخت. در این میان سه عضو دیوان عالی گفته اند که  در جلسه ای که 10 ژانویه برگزار می کنند، زمان دادگاه را تعیین خواهند کرد.

درحالی که مسلمانان هندوستان خواستار ساختن مسجد در این مکان هستند، هندوها مدعی می باشند که در زیر این مسجد یک معبد وجود داشته و به همین سبب نیز باید معبد یکی از خدایگان هندو در اینجا ساخته شود، چندی پیش برخی باستان شناسان هندی تحقیقاتی را برای یافتن معبد انجام داده و با فشار حزب حاکم دولتی، به دروغ اعلام کردند که معبد را یافته اند، در این میان گروه باستان شناس دیگری اخبار جعلی آنان را به چالش کشیده و گفتند که یافته ها مربوط به مساجد کوچکی بوده و سند قطعی وجود یک معبد هندوها هرگز پیدا نشده است.

گفته می شود در دسامبر 1992، هندوهای افراطی در مکان مسجد بابری تجمع کرده و این مسجد باستانی متعلق به قرن شانزدهم را که به نام امپراطور بابر نامگذاری شده بود تخریب کردند. تخریب این مسجد منجر به بروز خشونت هایی در سرتاسر هندوستان شد که بیش از 2 هزار نفر در این خشونت ها جان خود را از دست دادند.

گفته می شود خشونت ها میان مسلمانان و هندوها در سال های گذشته هزاران کشته برجای گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha