سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از اعلام آمادگی بانوان طلبه یزدی برای برنامه ریزی، هماهنگی و اجرای برنامه ها در ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمیین محمد کارگر شورکی در نشست هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور سعید زارع جانشین این ستاد در مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار شد به تشریح آخرین آمار تحصیل طلاب در مدارس علمیه خواهران پرداخت.

وی افزود: اکنون بیش از سه هزار طلبه خواهر در ۲۲ مدرسه علمیه استان تحصیل می کنند که 17 مدرسه  علمیه در مقطع سطح دو(کارشناسی)، سه مدرسه ، در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهرهای یزد، میبد و اردکان و  دو مدرسه نیز در  مقطع سطح چهار(دکترا) فعالیت دارند و خوشبختانه  استان یزد در زمره هفت استان کشور در پذیرش مقطع سطح 4 (دکترا) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در سطح علمی نیز هزار و 405 پایان نامه و تحقیق پایانی  از طلبه های خواهر تحریر شده که در صورت حمایت قابلیت چاپ هزار کتاب را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی اذعان کرد: در زمینه بازآفرینی محتوای دینی نیز دوره های بسیار خوبی برگزار شده که متون کهن اسلامی را که به زبان روز نیست، بازآفرینی و بدون هیچ گونه لطمه ای به اصل آن و به زبان روز عرضه شود .

وی گفت: حوزه علمیه خواهران توانمندی زیادی  برای مشارکت در فعالیت های اجرایی ستاد چهلمین سالگرد بزرگداشت انقلاب اسلامی دارد که در این زمینه آمادگی خود را اعلام می کنیم.

در ادامه این نشست، سعید زارع معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نقش بانوان در انقلاب بسیار اثرگذار بود و در این عرصه خطیر نیز بانوان نقش مهمی دارند که انتظار داریم با توجه به تقارن ایام فاطمیه با ایام الله دهه فجر به صورت پررنگ تری حضور یابند.

برپایه این گزارش، معاونان فرهنگی و پژوهشی حاضر در این نشست به ارائه آخرین برنامه های خود برای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha