چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ملکی از تدوین اسناد بالادستی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خبر داد و گفت: امروز همه دغدغه تهذیب و تربیت و ارتقای سطح معنوی طلاب و حوزه های علمیه را دارند و باید دست در دست یکدیگر این نیاز را پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، از استان مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی، در جمع معاونین تهذیب حوزه های علمیه استانی، در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) اراک، اظهارداشت: امروز بزرگان حوزه از مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید گرفته تا اعضای شورای عالی و بزرگان حوزه بر روی مهذب بودن حوزه و طلاب تأکید داشته و دارند حمایت های جدّی مدیر حوزه های علمیه مبّین این دغدغه است.

معون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور افزود: امروز مدرسه ای موفق است که مدیر، معاونین، استاد، کادر آن مهذب باشند چرا که عالمی که مهذب باشد خود مرجع رجوع طلاب و فضلا است نمی توان آموزش و پژوهش را از تهذیب و تربیت جدا کرد و استادی بگوید من وظیفه تدریس لمعه دارم و اخلاق و تربیت را به من کاری نیست!

حجت الاسلام و المسلمین ملکی ادامه داد: هر کسی که در کسوت تدریس قرار می گیرد باید دارای سه رکن مهم «معلم و دین شناس»، «مربی باشد به گونه ای که راه رفتنش، باعث ترویج اخلاق شود»، « اگر آموزش می دهد می بایست با روح تهذیبی باشد مانند یک پدر مهربان برای طلاب باشد ».

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: امروز به واسطه تدوین و ابلاغ اسناد بالادستی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، هیچ مدرسه علمیه ای نمی تواند ادعا کند که با سیاست های معاونت تهذیب و تربیت حوزه که با بهره گیری از منّویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و حمایت های مدیریت حوزه های علمیه آشنا نیست و نمی تواند همگام باشد.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به آماده سازی همه این تئوری ها نیازمند پیاده نظامی هستیم که این دستورالعمل ها را در مدارس پیاده سازی و علمیاتی کنند و معاونین تهذیب حوزه های علمیه استانی بهترین سرباز و پیاده نظام برای تحقق منّویات اخلاقی و تهذیبی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید حوزه می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی از تدوین اسناد بالادستی تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خبر داد و گفت: امروز همه دغدغه تهذیب و تربیت و ارتقای سطح معنوی طلاب و حوزه های علمیه را دارند و باید دست در دست یکدیگر این نیاز را پاسخ دهیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha